Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Ny avgift höjer priset på tomma cd och dvd

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Pytten
    Dom kan beskatta skivorna här hemma bäst fan dom vill, för jag handlar på nätet...

    AMEN!
    --> NOLLTOLERANS <--

  2. #12
    Självklar skall man i framtiden handla skivor i utlandet och det precis likadant som jag redan nu gör med alkohol.

    Leve Internehandeln 8)

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3
    Det är sossepolitiker i ett nötskal! Redan idag är det MYCKET billigare och köpa skivor ifrån Danmark/Tyskland och nu kommer ett och annat Svenskt företag att drabbas ekonomiskt och stora summor skattepengar går förlorade.
    Ett härligt land vi lever och bättre blir det
    håller helt och hållet med, men ju fler som inser detta tiss 2006 desto bättre är det! :smile:
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  4. #14
    Kan bara hålla med Braindead & Pytten.

    Det var när man var i sin linda man köpte skivor inom Sveriges gränser. Numera är det wesellcd som gäller.

    20 pix per/DVD....Baaahhh!!!

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av klas
    håller helt och hållet med, men ju fler som inser detta tiss 2006 desto bättre är det! :smile:
    Politik är lite onödigt, eftersom det kan bli hetska diskussioner... Ingen har rätt, ingen har fel heller, oavsett om man är vänster eller höger... Var och en är sin egen plånbok närmast...

    Som sagt, politik tycker jag personligen att man skall undvika i denna sortens forum...

  6. #16
    Tja, politik är ju ganska intressant i och för sig, så nog tycker jag det kan diskuteras, även om alla egentligen har rätt. Men vad som är ännu mer intressant är ju den svenska mentaliteten; att gnälla på att allt är fel, allt är så dyrt, politiken är fel och det ena med det femte, sedan när det drar ihop sig till val går vi allesammans man ur huse och röstar på socialdemokraterna, efterssom vi alltid gjort så och dom vill ju så mycket...

    Tyvärr är det ju så att vi från lekskoleåldern börjar fostras till att bli goda socialdemokrater, så egentligen är fenomenet inte så konstigt, dock tycker jag att det är lite märkligt att det fortfarande fungerar ända in i modern tid.

    Summan av hela kardemumman blir att vi får dyr sprit, dyra cd-skivor och dyr bensin.

    Men som sagt, vad gäller politik så finns det ju egentligen inga rätt och fel. Allt har både fram och baksidor. Jag vet i alla fall precis hur jag kommer att rösta i nästa val och det kommer inte att bli rött. :-)
    Nollvision i skogen

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 02:00
  2. Canal+ höjer priset igen
    Av Leatherface i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 18:42
  3. CANAL+ höjer priset den 1 oktober 2009
    Av Leatherface i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 10:31
  4. uppläggnings avgift o kr
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 10:19
  5. för er som betalar tv avgift
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-04, 21:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss