Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: bor i göteborg får se stockholms lokalnyheter...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

bor i göteborg får se stockholms lokalnyheter...

hej på er.
    jag bor i göteborg får dock se stockholms lokalnyheter på 4:an lite skumt, går det att välja vilken region man hör till?

har en nokia 112 tror jag.

tacksam för hjälp...trött på stockholm...

Hej, De är lika dant för mig. Vad jag vet så finns de inte olika sändnigar på 4:an på boxer utan de är en och samma över hela landet, alltså sthlm.

Det är för dyrt att köpa in digital sändutrustning till alla lokalstationer. TV4 har varit skyldiga att ha lokalstationer enligt avtalet med staten som ensam reklamkanal i det analoga marknätet men hur det blir när det släcks återstår att se.

jaha...okej
    tack för snabba svar

har läst att de jobbar på att göra lokaltv digitalt...har ingen källa dock..

Hej!

Jag hade likadant förut. Bor i TV4 Öst regionen men fick se TV4 Stockholm. Men sedan några veckor tillbaka får jag TV4 Öst's lokala sändningar.

Även från Gävle sänds det nu lokalt.

Omläggning av TV4 i digitala marknätet
    Igår gjorde Teracom en omläggning av TV 4:s digitala utbud.

Arbetet genomfördes för att introducera TV 4:s regionala kanaler i det digitala marknätet. Normalt sett ska denna typ av omläggning ske utan att konsumenterna ska behöva göra någonting. Tyvärr uppstod det problem med denna kanalomläggning, vilket innebar att TV4-mottagningen påverkades för ett antal hushåll.

De kunder som eventuellt har fått problem behöver göra en ominstallation av digital-tv-boxen.

Teracom beklagar de problem omläggningen har inneburit.

Verkar som det är på väg.

Bra att ni sa detta.. annars skulle jag alldrig gjort en ny sökning så att jag kan se hallands nyheterna
    tack!
    Http://www.cyberclown.se
    - En massa coola spel.

De lokala, digitala sändningarna kommer gå igång under sommaren/hösten över hela sverige, det beräknas vara klart i slutet av augusti.

Liknande ämnen

1. COMHEM och Familjebostäder i Göteborg
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 14:26
  2. Fel lokalnyheter
    Av a94marbo i forum Boxer
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 22:10
  3. SVT med lokalnyheter.
    Av Johan i forum Viasat
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 21:46
  4. Nu slocknade det för mig i göteborg
    Av Ripleyonline i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-25, 16:37
  5. Göteborg...
    Av pazuzu i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-07-14, 22:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss