Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hur ändrar man bokstavs beteckningen på discarna?

Hur ändrar man bokstavs beteckningen på discarna?

hallå..

Efter en omformatering av min dator så fick jag ett väldigt litet men nog så irriterande fel.. min i vanliga fall C: blev i stället F: vilket e lite iriterande...jag vet att man kan ändra dessa bokstäver men kommer ej ihåg hur..

Tror inte ditt windows mår så bra om du gör det....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Antar att det är XP du frågar om.

Högerklicka på den här datorn, välj hantera, välj diskhantering.

Nu kan du högerklicka på disken och välja att ändra enhetsbeteckning.

Tänk på att döpa om den som redan är C: innan du ändrar F: till C:. Det kan även bli problem med sökvägar till program etc men det brukar lösa sig.

jo det e xp jag har...tack för svaret...ska fixa detta när jag kommer hem från jobbet

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Skippa fönster & kör Linux så slipper du såda obskyra händelser, det "bara" funkar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Har för mig att man inte kan byta på systemdisken. Men värt ett försök. Jag hade iof använt PQ Magic

om det inte skulle funka så kan man väll ändra dom som är ej sytem disc och sedan använda min typ "gohstade" (det är inte nortons men något liknande) fil på disken och "packa upp" den på något sätt att det blir c: igen....

nu vet jag att detta vart rörigt som fan.. :roll: ....(även i mitt huvud) men men
    i det stora hela så tror jag att det kommer lösa sig på ett eller annat sätt när jag kommer hem å få fnula lite...

Jag tackar det visande intresset för mitt problem.. :clap:

Jag har samma problem och när jag ändrade med partitionmagic så sket det sig. Var bara att ändra tillbaka. Det går inte att ändra med windows inbyggda. Ståra bara att man inte kan ändra windows partitionen eller något liknande. Om du ändå tvunget ska byta får du leta igenom hela windowsregistret och ändra alla f:\ till C:\. Sen får du leta igenom all annan skit också. Inte värt att göra det. Funkar alldeles utmärkt att ha F:\

hade samma problem vid en ominstallation. hade en minneskortsläsare kopplad till en intern usbplats.
    gick inte att byta bokstav på systemdisk utan fick koppla ur kortläsaren å installera om windows för att få den på c:

jag har märkt nu att edt inte funka å byta bokstav på system discen... blit väll till å använda "acronis true image" å trycka på retore image.. å välja disc med rätt kokstav..

Liknande ämnen

1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 14:29
  2. Hur ändrar man atr i Titanumprog
    Av Torz i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 17:03
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 13:25
  4. Hur ändrar man ett guldkort?
    Av jarn_vag i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 16:35
  5. hur ändrar man användarnamn
    Av putte i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 23:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss