Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Jag förstår ingenting ??

  1. #1

    Jag förstår ingenting ??

    Hej,

    på landet har jag en Nokia 9780 som jag slutat använda sedan Viasat bytte kryptering. För några veckor sedan slog jag på den och till min förvåning fanns både TV3 och ZTV. Dekodern har sedan fungerat under flera veckor och den har även varit påslagen på nätterna utan att uppdatera programvaran.

    Tänkte jag skulle prova hemma på min 9802s men där är det helt kört även om jag nedgraderat programvaran till version 4.0.

    Har jag sett i syne, det skall väl inte fungera att se TV3 nu eller har jag helt enkelt missat att Viasat kört "öppet" under en tid.

    Tacksam för svar // R@zer B@zer

  2. #2
    :?: har samma problem här
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  3. #3
    Vilken programvara har du i kortet? ... och vilken kort-typ?

  4. #4
    Helskumt, dekodern fungerar även om jag tar ut guldkortet som innehåller koder som är flera månader gamla. Det är självklart inte alla Viasatkanaler som fungerar utan endast TV3 och ZTV plus någon till.

    Skall ut till landet i helgen igen och se om glädjen består eller om det blivit "svart" igen

  5. #5
    Har kontrollerat ytterligare en gång. TV3 och ZTV fungerar utan något kort och dekoderns uppdateras inte under natten trots att den är ansluten hela tiden.

    Hela jag är ett stort :?:

  6. #6

    ..

    ingen som vet om detta gäller alla mottagare utan enbart er nokia? Jag uppdaterade min box efter att viasat bytte krypteringsteknik... då bör det inte fungera att kolla utan kort antar jag?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Ibland glömmer de nog att stänga av frivisningen.Jag tecknade abonnemang för bas men kunde titta på hela utbudet, inklusive ppv- och extrakanalerna under ett helt år innan de upptäckte felet och stängde ner dessa.

  8. #8
    det kan vara så ibland att dom lägger ut okodat sändning och din motagare är med i det ut bud av kodare som får det gratis det är bara att säga GRATTIS på dej.
    Mvh
    ra60

Liknande ämnen

  1. HJÄLP kan ingenting!
    Av kenq i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:11
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 18:53
  3. Ingenting fungerar (DM500C+Comhem)!
    Av viper i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 11:46
  4. Sex nya TV1000 kanaler och ingenting att se
    Av legendshine i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-11, 21:37
  5. Jag fattar ingenting???
    Av Janne i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 17:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss