Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: NRK 1

  1. #1

    NRK 1

    Någon som vet om de är möjligt att få in denna kanal på nåt vänster?

    har ett Canal Digital abb. (Svenskt) men de verkar inte som jag har tillgång till den kanalen.....

  2. #2
    ingen?


    ingen som vet om man kan se matchen Norge - Italien på jag har bara en via modul och mitt cd abb..........

  3. #3

    nrk 1

    Jo, hemma hos mig.Jag har en gammal Norge antenn, ca15 år gammal
    som fungerar.Jag har samma abb..... som du,och bor rakt söder om dig.
    Enda möyligheten för dig i dagsläget är nog norgeantänn.
    Mvh.
    odd.

  4. #4
    ?

    norge antänn?, de bör väll kvitta vilken parabol man har...

  5. #5
    Nån som har tips på feeds till matchen kanske....???

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    ?

    norge antänn?, de bör väll kvitta vilken parabol man har...
    Öhhh.

    Han menar nog att du skall ta in NRK med vanlig antenn som du har på taket för ettan och tvåan. Bor du ii trollhättan bör detta gå. Eventuellt kan du även få in tv2 norge eller vilken det nu var som också sände i marknätet. NRK1 bör du i alla fall få in marksänt i trollhättan om du inte bor helt kasst till.
    Auktoriserad julmusttestare.

  7. #7
    NRK1 går att få in i Trollhättan. Störst chans om du bor på andra sidan älven. NRK1 ch E11 och TV2 Norge ch E32.

    Ställ antennen i ungefär samma riktning som Bäckefors så ska det gå bra.

    Lyssnar du aldrig på norsk radio i bilen? Testa nästan gång på Rv44 mellan Thn & Udv. 94,8 NRK P1, 101,5 NRK P3 och 106,1 P4 Hele Norge. Det går bra fläckvis i Thn.

  8. #8
    Nödvändigt att väcka en 3 år gammal tråd.

    Och varför skulle jag vilja lyssna på Norsk radio , det låter ju bara som folket som pratar är fulla ju.

  9. #9
    Lönt att titta på en match med kommentatorer som låter som fyllisar då?
    Hmm, fast bara för att just de här radiokanalerna går in på radion betyder det inte att TV-kanalerna går in. Radio brukar oftast gå in bättre än TV. Mitt tips i det fallet är en bra rikt. Plockar norrmännen hyfsat bra (inte för att det är så mycket att se, men ändå) och eftersom jag dessutom sitter högt går det även att plocka lite danskar och finnar vid kondis. Som sagt en rikt är medicinen.

  10. #10
    En tidigare kompis till mig plockade Norge på E11 med ganska ordinär TV-antenn från de östra delarna av Thn. Så det går allt. TV-masten i Halden står ganska högt. Men Norkring släcker snart de analoga sändningarna så det är egentligen lönlöst.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss