Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Avlyssning

  1. #1

    Avlyssning

    Finns det någo möjlighet att kunna avlyssna mina barn när de sitter vid datorn,
    med min egen dator som är i ett annat rum . ?
    Mvh // tropical

  2. #2
    Fy skäms gå och ställ dig i skamvrån

    vad skulle du tycka om dina barn avlyssna dig och din fru i sovrummet tex

    mvh
    t

  3. #3
    Och exact varför skulle jag skämmas .

    Jad kanske misstänker att någon äckel försöker komma i kontakt med min 11 åriga dotter .

    Jag vet inte hur det är med dig men jag bryr mig om mina barn .

    Det finns faktiskt en andra sida också på min fråga .
    Man behövar inte tänka det värsta man gör som du i detta fallet.
    Mvh // tropical

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Inga problem för du kör natutligtvis Linux, då kan du "enkelt" avlyssna trafiken till & från en bestämd adress (dina barns IP). Går oxå enkelt att spärra bort lämpliga IP-adresser osv.

    Om du använder Bills produkter så tyvärr, det känner jag inte till något om.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Inte för att vara dum men vad är linux och hur exakt funkar allt det där ?
    Mvh // tropical

  6. #6
    Linux är ett operativsystem för de som kan använder dvs. inget för herr svensson på sin Dell. Och eftersom du ställde den frågan som du gjorde så rekomenderar jag att du inte ska bry dig så mycket om Linux...

    Kolla på download.com om det kan finnas något användbart program. Dock tycker jag inte att leka spion är rätt sätt, få din unge att förstå att internet är farligt och att det finns en massa farliga idioter därute. Så har jag försökt göra med min lillasyster som är i samma ålder. Det är ganska kränkande om än du menar väl...

    My two cents /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  7. #7
    Du kan ju alltid köra med Remote Administrator... Är ett program som gör att du kan se skärmen på den andra datorn .. Även styra & kontrolera den .. http://www.radmin.com/

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av emwjsjo
    Du kan ju alltid köra med Remote Administrator...

    Eller så kan du använda gamla hederliga "NetBus"
    Men byt port så ingen annan tar sig in.

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Problemet med alla de programmen som ni tar upp är att de sänker värdmaskinen, dvs. du som övervakare har lite resurser kvar i maskinen för "eget". Så antingen lär du barnen vådan med internet, och ser till att de INTE har adminrättigheter på sina maskiner (då minskar du virusattackerna). Sedan undiker du naturligtvis Explorer & Outlook, så minimeras ytterligare attacker. Kör istället Mozilla Firefox & Thunderbird, mycket bättre.
    Eller så slänger du ut Bill ur huste och bjuder in Linus Torvalds istället & allt blir genast mycket bättre. Så har jag gjort för mina flickor (13 & 15 år gamla & 2 datorer var). De har levt med Linux i 7-8 år & tycker att Bills värld är "Himla omständig".


    Lycka till.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    testa detta rogrammet http://www.realvnc.com/ En kompis till mig hade en spelerver som jag kunnde styra och även hela hans dator och ibland så satt han och gjorde något med den och då såg jag allt han gjorde.Men när han satt där så fick jag komma ihåg att inte föra min muspeckare över vnc fönstret för då rörde sig hans oxå. men jag tror att det går att ta bort.funkar på både linux och windows

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss