Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Låst pic-kod

  1. #1
    Larek
    Gäst

    Låst pic-kod

    Hej,

    jag försöker läsa ut mina filer på guldkortet mha MultiProgrammerare 3.5 och Multiprog V0.90.
    Jag följer guiden på denna site. Men då jag trycker "Läs" kommer följande felmeddelande "Pic koden låst, åtgärden avbryten !"

    Kan någon vänlig själ förklara vad som hänt och vad som kan göras för att komma förbi detta hinder? :?

  2. #2
    De betyder att den som har brännt kortet från början har laggt in kort skydd på de så att man inte ska kunna läsa av de. Vad jag vet så kan du inte göra något åt de, de ända du kan göra med kortet är att redera de!

    //Stimo

  3. #3
    Larek
    Gäst
    OK, så i V0.90 kör jag 'Radera'.
    När jag sedan bränner om kortet är det då Kodskydd som ska vara i 'Från'-läge?

    Måste jag radera först, eller kan man bränna om direkt?

    /L

  4. #4
    Japp, Kod skydd ska vara i Från läge eller i "Från fil"

    Jag brukar alltid redera först...och sen bränna..

    //Stimo

  5. #5
    Larek
    Gäst
    Hmmm, jag har kört i 'Från fil' -läge då jag bränt. Men jag har iofs inte raderat först. Kanske det som är felet då... Jag ska prova igen senare.

    /L

  6. #6
    Jag och JohanF lababde lite på detta, om du raderarar bara PIC så kan du sedan läsa ur EEprom. Du raderar pic genom att bara ha den i kryssan på MP 0.90 (glöm inte att ha kod låss i lägre från) Sen kryssar du i bara EEprom och läs så går de prima!

    //Stimo

Liknande ämnen

  1. Låst pic.hex
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 23:09
  2. Min box är låst hur gör jag?
    Av björn bengtsson i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 21:19
  3. Meny låst???
    Av tomasj76 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 16:47
  4. Låst Pic
    Av zam1000 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-27, 19:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss