Är det någon som har stött på problemet med vansinnigt låg volym från SCART (TV) och Line-utgångarna?
Jag har testat i stort sett varenda kabel jag har i systemet (från SSSK till svindyra) med likalydande resultat. Tar jag signalen från SCART (VCR), däremot, så är ljudet "normalt"...
Varför? Min teori är att det är något fel i boxen och att SCART (TV) och Line-Out "delar" ledningar i hårdvaran.
En annan märklig sak - som kanske inte har direkt med boxen att göra, men som någon här kanske kan svara på ändå - är att jag tappar 16:9-signalen någonstans... Jag ska förklara:
Jag har en Philips DVDR520H DVD-recorder med HD. Boxen är kopplad till denna via SCART (TV). Boxen, recordern och TVn är samtliga inställda på 16:9 (TVn står på AUTO). När recordern är påslagen vägrar TVn slå om till 16:9 (naturligtvis pratar jag om riktiga 16:9-sändningar här och inget letterboxat). Slår jag av recordern så byter TVn genast till 16:9-läget... Egentligen är väl detta inget stort problem, eftersom jag har få zoomlägen på TVn och det går snabbt att slå om till 16:9-läget, men lite trist är det... Någon som kan ha någon idé?
//Stefan