Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: DSR 9500AY

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

DSR 9500AY

:?

Hej!
    Jag är ny i detta forum.

Jag har haft viasat sedan starten. Med abonnemanget fick jag en Sagem ISD 4150 som vill låsa sig hela tiden vid kanalbyte....Skräp!
    Jag har kommit över en Samsung DSR 9500AY. Får den inte att fungera med originalkortet.
    Vad gör jag för fel? Klarar mottagaren inte krypteringen utan att sätta in en DragonCAM-modul?

Viasat kodar i NDS/Videoguard och kortet är dessutom ihopknutet med en speciell box genom boxidnr

9500 AY har inbyggd viaccess och conax cam, allstå fungerar den inte till viasat.

Lösningen om du inte vill använda din Sagem är att skaffa en Dragon och plocka boxid:t från Sagem och använda den i Sammyn.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Tack för ditt svar!

Jag har omgående beställt en DragonCAM-modul.

En följd fråga. Hur får jag fram det här boxid nr och sedan får över det till Sammyn?
    Hoppas det inte är för dumma frågor.

Boxid ska in i Dragon och plockas från din Sagem som kortet är "gift" med.

Du behöver dessutom en programmerare som klarar av att programmera loaderkortet till Dragon
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Tack för dina sakliga svar!

Jag har nu även beställt en Ifinity USB Phoenix programmerare.

Du verkar väldigt insatt i sådant här, hoppas jag kan återkomma till dig i fall att......!
    Jag har tidigar programmerat gold och funcard, men det är ett tag sedan.
    Försöker hämta så mycket info som möjligt för att komma igång på nytt.

Tack än en gång!

Vänliga hälsningar Bengt-Arne

box id ska du knappa in med fjärren i NDS serial nr de 10 första nr ej den {sista siffran) id består ju normalt av 11siffror men den sista siffran verkar ju vara betydelselös i detta fallet!!!!!... i övrigt måste du ställa brännaren i phoenix 6MHZ innan du kör in loader card i den, filen du ska ha heter PREDATOR 3.12 SENASTE....

Citat Ursprungligen postat av PIRATKING
    box id ska du knappa in med fjärren i NDS serial nr de 10 första nr ej den {sista siffran) id består ju normalt av 11siffror men den sista siffran verkar ju vara betydelselös i detta fallet!!!!!... i övrigt måste du ställa brännaren i phoenix 6MHZ innan du kör in loader card i den, filen du ska ha heter PREDATOR 3.12 SENASTE....
    Jag tackar för denna informationen, det blir till att mata in uppgifterna när jag har fått Dragon-modulen.

MVH/ Bengt-Arne :smile:

Nu har jag fått min Samsung DSR 9500AY att fungera tack vare DragonCAM-modul och hjälp från er.
    Den låser sig inte men tar lite tid på sig vid kanalbyte. Går kanske inte att åtgärda den här segheten.

Jag har problem med att bilden börjar hacka på vissa kanaler t.ex Reality och Tv 1000, en massa rutmönster. Finns det kanske en färskare Predator 3.12 än den som jag har hittat och använt?

Citat Ursprungligen postat av bap61
    Jag har problem med att bilden börjar hacka på vissa kanaler t.ex Reality och Tv 1000, en massa rutmönster. Finns det kanske en färskare Predator 3.12 än den som jag har hittat och använt?
    Mjaä, men du kan ju kolla här.

Liknande ämnen

1. Samsung 9500AY
    Av Annika_s i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-09, 09:11
  2. Sam 9500AY videogard?
    Av Gunde i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 13:37
  3. felmedelande på min 9500ay!
    Av Dedu i forum Övriga mottagare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 10:10
  4. 9500AY med fun card
    Av zaint_it i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 11:11
  5. samsung 9500ay
    Av fred_via_sv i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 08:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss