Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Åtta favoriter kommer tillbaka

  1. #1

    Åtta favoriter kommer tillbaka

    Åtta favoriter ska tydligen återlanseras hos Com hem. Efterfrågan var så pass stor att paketet nu återkommer för 159 kr per månad inklusive kortavgiften.

    Någon som vet mer om detta?

  2. #2
    beställde 8 favvissar igår
    Dreambox, 70cm parabol med fyra LNB. Senaste Hydra med cardsharing Cona* och viaspratt, comhem cardsh* på dm 500, xbox 360 samt 2 xbox och en htpc

  3. #3

    De luras, bara en prishöjning.

    Jag har haft 8 favoriter i över ett år för 129:- Nu ska det höjas till 159:- och så skyller de på återlansering. Vilket skitsnack.

    /Jocko

  4. #4

    Re: De luras, bara en prishöjning.

    Citat Ursprungligen postat av Jocko
    Jag har haft 8 favoriter i över ett år för 129:- Nu ska det höjas till 159:- och så skyller de på återlansering. Vilket skitsnack.

    /Jocko
    Men är det inte så att du betalar en årlig kortavgift utöver de 129 kronorna? Den slipper du väl nu?

    Som jag fattat det innefattar de 159 kronorna deles 129 kr för åtta favoriter men även 29 kr för Small.

    Stämmer detta?

  5. #5
    Nej, 8 fav. kostar 142.50 per månad plus kortavgift 16.50,
    en höjning med 13.50 alltså.
    Att small kostar 29 är ju ren ersättning för kort och "administration",
    kanalerna i sig är gratis.
    Att man inte bara släpper kanalerna okodade är en gåta för mig,
    man (hyra) pröjsar ju ändå över 50kr i månaden för analogpaketet.
    /a

  6. #6
    Vi snackar ju COMHEM. Varför skulle de vilja bjuda på några kanaler? Hoppas att nya ägarna är lite smartare...

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Vi snackar ju COMHEM. Varför skulle de vilja bjuda på några kanaler? Hoppas att nya ägarna är lite smartare...
    Jag kan för upplysningens skulle berätta att Com hem knappt får någon kanal alls gratis. Alla kanaler de sänder måste de även betala för, med några få undantag.

    Situationen är sådan i Sverige eftersom vi är ett litet land och reklammarknaden likaså. Kan kanalerna inte sälja reklam till de svenska tittarna måste de ta betalt på annat sätt. Kanler vi betalar för här kan alltså vara gratis i andra länder.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av arnie
    Nej, 8 fav. kostar 142.50 per månad plus kortavgift 16.50,
    en höjning med 13.50 alltså.
    Att small kostar 29 är ju ren ersättning för kort och "administration",
    kanalerna i sig är gratis.
    Att man inte bara släpper kanalerna okodade är en gåta för mig,
    man (hyra) pröjsar ju ändå över 50kr i månaden för analogpaketet.
    /a
    Com hem är ett företag som ska tjäna pengar precis som de flesta av kanaler de sänder. Inget är gratis här i världen. Någon måste alltid ta no´tan.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av the varan
    Jag kan för upplysningens skulle berätta att Com hem knappt får någon kanal alls gratis. Alla kanaler de sänder måste de även betala för, med några få undantag.
    Nu har ju inte jag totalkoll på sådant här, men nog borde väl SVT-kanalerna och TV4 vara gratis att sända digitalt för COMHEM (åtminstone SVT har vi ju redan betalt för)?

    Det var väl dessa kanaler som det gällde när man snackade om small-abonnemanget och att de borde sändas okrypterat. Annars tar jag tillbaka min kommentar.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Citat Ursprungligen postat av the varan
    Jag kan för upplysningens skulle berätta att Com hem knappt får någon kanal alls gratis. Alla kanaler de sänder måste de även betala för, med några få undantag.
    Nu har ju inte jag totalkoll på sådant här, men nog borde väl SVT-kanalerna och TV4 vara gratis att sända digitalt för COMHEM (åtminstone SVT har vi ju redan betalt för)?
    SVT:s fem kanaler har inte varit gratis för kabelnäten eftersom de tvingats betala Copy Swede för dem. En ren utgift för com hem alltså. Från 1 juli står SVT för den kostnaden och det är därför SVT24 och Barn- och Kunskapskanalen kan sändas även i grundutbudet. Sen vill ju Com hem ha betalt för de kostnader de har för det digitala nätet. Kablar och teknik kostar även för dem.

Liknande ämnen

  1. 16 favoriter
    Av kentstefan i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 22:05
  2. 8 Favoriter
    Av bursu i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 20:17
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 18:58
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40
  5. 8-favoriter??
    Av joano i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 14:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss