Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Astra hotbird?

  1. #1

    Astra hotbird?

    Fungerar några filer som finns i filarkivet på dessa satelliter? Jag tankade ner en fil för några veckor sedan där hexfilen var gjord sommaren 04!!!
    Den borde inte fungera idag?
    Jag har motorstyrning och vid senaste kanalsökningen fick jag 1302 kanaler (bild/ljud) på Eutelsat.
    Kan någon förklara var kanalerna ligger?

    Sabbe

  2. #2

    Re: Astra hotbird?

    Citat Ursprungligen postat av sabbe
    Fungerar några filer som finns i filarkivet på dessa satelliter? Jag tankade ner en fil för några veckor sedan där hexfilen var gjord sommaren 04!!!
    Den borde inte fungera idag?
    Jag har motorstyrning och vid senaste kanalsökningen fick jag 1302 kanaler (bild/ljud) på Eutelsat.
    Kan någon förklara var kanalerna ligger?

    Sabbe
    Du är nog lite fel ute. Eutelsat är helt andra satelliter än Astra 19gr/Hotbird 13gr. Se lyngsat.com för vidare info!

  3. #3
    Alltså men herregud. Ni får ta och lära er lite grann om vad satelliterna heter. Eutelsat och Astra är två konkurrerande bolag. Hotbird är Eutelsats satellit som ligger på 13 grader öst. på 19 grader öst liger Astras satelliter Astra 1 C, E-H och 2 C. Sen har Eutelsat också en satellit på bl.a. 16 grader öst som heter W2 och en på 7 grader öst som heter W3A. Astra har satelliter på 28 grader öst som heter 2 A, B, D och en som heter Eurobird.

    Det jag vill komma till är att det egentligen är fel att kalla satelliterna vid namnen Eutelsat, Astra då de har ett gäng med satelliter på en massa olika positioner och det då skapar förvirring.

    /Soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  4. #4

    Re: Astra hotbird?

    Citat Ursprungligen postat av sabbe
    Fungerar några filer som finns i filarkivet på dessa satelliter? Jag tankade ner en fil för några veckor sedan där hexfilen var gjord sommaren 04!!!
    Den borde inte fungera idag?
    Jag har motorstyrning och vid senaste kanalsökningen fick jag 1302 kanaler (bild/ljud) på Eutelsat.
    Kan någon förklara var kanalerna ligger?

    Sabbe
    Här är den mest kompletta infon Du kan hitta: http://www.kingofsat.net/se/ Ge den sidan några timmar, sen så vet Du dä mesta :wink:

    mvh humlan.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Alltså men herregud. Ni får ta och lära er lite grann om vad satelliterna heter. Eutelsat och Astra är två konkurrerande bolag. Hotbird är Eutelsats satellit som ligger på 13 grader öst. på 19 grader öst liger Astras satelliter Astra 1 C, E-H och 2 C. Sen har Eutelsat också en satellit på bl.a. 16 grader öst som heter W2 och en på 7 grader öst som heter W3A. Astra har satelliter på 28 grader öst som heter 2 A, B, D och en som heter Eurobird.

    Det jag vill komma till är att det egentligen är fel att kalla satelliterna vid namnen Eutelsat, Astra då de har ett gäng med satelliter på en massa olika positioner och det då skapar förvirring.

    /Soprano
    Ja jag tolkade det som om killen var ute efter Astra/Hotbird (19gr/13gr). Om sedan Eutelsat äger Hotbird, har 3000 anställda, ett eget fitnesscentrum & är delägare i Hemglass är för mig helt egalt. Jag tror nog att en stor del av de som frekventerar detta forum instämmer med mig. Fast du kanske var lite "fin i kanten" och "Niade" sabbe?? :wink:

  6. #6
    Nej jag är då fan inte speciellt fin i kanten, men jag är inte heller nån jävla bonnläpp med tre ankare under läppen och dunken därhemma som andra.... Men jag tycker att man ska ha klart för sig vad det är man skriver innan man skriver nånting....det gäller alla....

    Tål du inte kritik?! Jag bryr mig mycket....:evil:

    MVH Soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Nej jag är då fan inte speciellt fin i kanten, men jag är inte heller nån jävla bonnläpp med tre ankare under läppen och dunken därhemma som andra.... Men jag tycker att man ska ha klart för sig vad det är man skriver innan man skriver nånting....det gäller alla....

    Tål du inte kritik?! Jag bryr mig mycket....:evil:

    MVH Soprano
    Eftersom Du verkar kunna så mycket, då bör Du klara av å rätta till dina egna felaktiga uppgiter, ang satelliter å positioner. Om nu allt måste va så perfekt.

    mvh humlan.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Nej jag är då fan inte speciellt fin i kanten, men jag är inte heller nån jävla bonnläpp med tre ankare under läppen och dunken därhemma som andra.... Men jag tycker att man ska ha klart för sig vad det är man skriver innan man skriver nånting....det gäller alla....

    Tål du inte kritik?! Jag bryr mig mycket....:evil:

    MVH Soprano
    Eftersom Du verkar kunna så mycket, då bör Du klara av å rätta till dina egna felaktiga uppgiter, ang satelliter å positioner. Om nu allt måste va så perfekt.

    mvh humlan.
    Kan du vara så vämlig och utveckla vad du menar med det? Vad är det för felaktiga uppgifter som har angivits?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av tony_soprano
    Nej jag är då fan inte speciellt fin i kanten, men jag är inte heller nån jävla bonnläpp med tre ankare under läppen och dunken därhemma som andra.... Men jag tycker att man ska ha klart för sig vad det är man skriver innan man skriver nånting....det gäller alla....

    Tål du inte kritik?! Jag bryr mig mycket....:evil:

    MVH Soprano
    Klart som fasen att jag tål kritik soprano! Dock tror jag att de flesta förknippar Astra & Hotbird med tidigare nämnda satellitpositioner. Europa-satelliterna tror jag att de kallas(jag reserverar mig för felaktigheter där). Du har säkert rätt i ditt resonemang, men jag citerar Wilmer X: "Jag kan ha fel i en detalj, men jag har aldrig fel i sak"(Låt: Söt Sak,Album: Den blå vägen hem). :smile:

  10. #10
    Äsch blir bara så irriterad på folk som försöker va nåt slags "Bror Duktig", Jo om Du t,ex ska inst vissa motorstyrningar så behövs exakta värden för varje position. Dom exakt positionerna för Astras satelliter är 19,2E, 23.5E å 28,2E, å ska anges på detta sätt vid inst av motorstyrningen, fast utan kommatecken (192, 235, 282). Så ska man hålla på å gnälla om skitsaker, så var "tony_sopranos" inlägg totalt felaktigt...., på hur en fråga eller inlägg ska vara formulerat. På mitt/vårat bord hade han direkt blivit varnad, helt enkelt för att man inte ska klanka ner på andra.

    mvh humlan.

Liknande ämnen

  1. ASTRA & HOTBIRD
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 18:51
  2. ASTRA & HOTBIRD
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 20:23
  3. HOTBIRD 13.0E och ASTRA 19.2E
    Av Patrik.E i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 22:48
  4. Astra-HotBird
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 18:59
  5. Astra och hotbird
    Av pnilz i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 15:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss