Hur skall jag bränna en IMG-fil så jag kan se filmen i min vanliga dvd?
Kan jag göra detta med Nero?
Tacksam för hjälp.
Ha en bra dag önskar
Hassle
:?
Hur skall jag bränna en IMG-fil så jag kan se filmen i min vanliga dvd?
Kan jag göra detta med Nero?
Tacksam för hjälp.
Ha en bra dag önskar
Hassle
:?
MIF Redhawks + MFF
Bara att bränna. Jag brukar döpa om dem till .iso så klagar inte nero.
Nollvision i skogen
Tack för svaret. Jag provar. Återkommer med resultatet.
MVH
Hassle
MIF Redhawks + MFF
Använd DVD Decrypter när du bränner img.
Annars är risken stor att filmen kommer att hacka en aning, vilket det gjorde för mig, när jag använde nero. Bytte till DVD Decrypter och den flyter på perfekt.
http://www.afterdawn.com/software/vi..._decrypter.cfm
Har provat med att döpa om filen och bränna i Nero. Det funkade. Skall också prova med DVD-decrypter.
Många tack för hjälpen.
Hassle
:lol:
MIF Redhawks + MFF
Ursäkta en förmodligen riktigt dum fråga:
När jag ska döpa om från .img till .iso går det inte. Filen får typ namnet XXXX.iso.img. Vad gör jag för fel. :lol:
Jag högerklickar helt enkelt på filen och väljer "Byt namn".
Hmmm.
Vadå Fönsterfel. Suck. Byt till Linux så slipper du sådana konstiga fel. Beror på att Fönster kopplar filtyp -> program för att köra. Kan ändras i utforskaren under Verktyg- Inställning. Men då ser allt konstigt ut.
Så skippa du Fönster & bli en lycklig människa.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Vaddå? Nånting med associering av filtyper till visst program?
För att göra det enkelt för dig... Ladda ner den filen som finns med i mitt meddelande... Packa upp den till mappen där du har din .IMG fil och kör den...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
En annan liten lösning är att man under verktyg osv... väljer att visa filnamnstillägg för kända filtyper eller vad det nu heter. Det som händer annars är att man döper om sin fil istället för att ändra filändelse. :smile: Kan väl ha något att göra med fönsterhanterare osv... :smile: men särskilt "krångligt" är det väl inte :?:Ursprungligen postat av matkoh