Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: ¨Kopiera cd till dator

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Mac OS-X bygger faktiskt till en viss del på Linux... Det var ett JÄVLA liv om det för ett tag sen eftersom Linux SKA vara gratis... Och Mac OS-X kostade pengar... Så därav fick dom byta kärna...
    hmm, nä ni har båda fel. Hela macOS X operativsystem är byggt på UNIX. D.v.s. kärnan är av unix, det som skiljer "renodlade" UNIX-maskiner från MacOS X är att guit som apple har skapat.

Mycket snyggt om du frågar mig men det är en annan femma.
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

Och än en gång så hävdar jag att en DATOR är en maskin med någon X-produkt (Linux, HpUx, AIX ...) och en PC är en maskin med Fönster eller möjligen MacOS (gränsfall då OS-X bygger på Linux).
    Det här är ju en "övrigt tråd" så det går kanske att spinna på lite ang. benämningar. :smile:

PC är för mig en IBM kompatibel enhet, vars koncept släpptes till 3:e partstillverkare, vilket medförde ett konkurrenskraftigt pris. Apple däremot betecknas vad jag vet inte som IBM kompatibel. Apple släppte heller inte sitt koncept fritt för "licenstillverkning".

Jag kan nog vara felinformerad, men räknar med att kvickt bli korrigerad :smile:

edit: jag får be @eriks om ursäkt för viss ämnesflykt :whistle:

Godtages

...jag fick hjälp med det jag ville! :clap:

Liknande ämnen

1. Problem att kopiera från VHS till DVD
    Av matte i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 08:36
  2. Kopiera inspelat material till PC
    Av RolandS i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:48
  3. Hur kopiera enstaka låtar till Hd
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 12:26
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 15:36
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss