Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Pusha Boxer/SVT mfl för en bättre systeminformation...

Pusha Boxer/SVT mfl för en bättre systeminformation...

Hej!

Skulle vi kunna göra en gemensam insats för att få Boxer och deras "innehållsleverantörer" att göra systeminformationen kopplad till vad som händer i verkligheten.
    Systeminformationen är det som uppdaterar EPG i de boxar som saknar Boxerguide. Den innehåller även ett fält som berättar om programmet kör eller inte. Detta försökte jag utnyttja i det program för inspelning som jag gjort till mitt Twinhan kort i datorn. Alltså när SI sade programmet kör började jag inspelningen och när SI sade programmet kör inte avslutade jag inspelningen. Men det visade sig att Boxer fick informationen som en datafil ngn dag innan. Alltså om en fotbollsmatch eller ngt annat drar över så kommer min inspelning att starta och avslutas för tidigt.
    Det känns som en i sammanhanget relativt enkel sak att lösa rent tekniskt.

Så ring/mejla gärna till Boxer/SVT/... och fråga om inte detta vore ngt att införa.

/Erik

EPG:n är ingen prioriterad verksamhet och det lär tyvärr inte bli någon förbättring. Boxer i likhet med de flesta andra företag ser mer till siffror och ekonomiska vinster än de praktiska fördelar det har i längden (i form av nöjda kunder).

EPG:n är ingen prioriterad verksamhet och det lär tyvärr inte bli någon förbättring. Boxer i likhet med de flesta andra företag ser mer till siffror och ekonomiska vinster än de praktiska fördelar det har i längden (i form av nöjda kunder =(

Liknande ämnen

1. [LÖST] bättre conax
    Av peter pettersson i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 09:57
  2. Är BOXER bättre än COMHEM?
    Av esso1 i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-17, 12:47
  3. Kanske ett bättre svar
    Av smatt i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 14:18
  4. Bättre dekoder
    Av Zetagi i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 22:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss