Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Panik - korrupt disc

  1. #1

    Panik - korrupt disc

    Häromdagen drabbades jag av en elak trojan. Trots att jag laddade ned flera AD-ware program gick det inte att rensa ut skiten som bara förökade sig hela tiden (med nya filnamn dessutom och på olika ställen i Windows katalogen). De olika ADware programmen hittad massor av smittade filer som deletades men trojanen bara fortsatte att föröka sig.

    Jag beslöt då att rulla om datorn dvs ominstallera Windows XP. Detta gjorde jag på en ny disc. Sagt och gjort - nytt Windows. Sedan kopplade jag in min gamla disc igen. Eftersom jag var rädd för att den nya discen skulle bli smittad så deletade jag den gamla Windows foldern mha Shift Delete, dvs filerna deletas utan att de hamnar papperskorgen (stort misstag).

    Sedan var det dags att kopiera de filerna jag ville ha från min gamla "my documents" folder. Eftersom mitt konto på den gamla discen var lösenordsskyddad vägrar Windows att låta mig läsa eller kopiera dessa filer. PANIK !!!

    Vad göra? Någon som vet?

    Jag har försökt att göra undelete på hela Windows foldern mha Recover4all men det verkar inte som programmet lyckas sätta ihop directory strukturen igen.

    Som sagt PANIK!!!

  2. #2
    Är det xp home så kan du göra en backup som du lägger på fat.
    Är det xp pro så ändrar du bara behöriget.

  3. #3
    Det är XP pro. Hur ändrar jag behörigheten?

  4. #4
    OK! Jag kom på hur man gjorde.

    Stort TACK till Realmode !!!!!!

Liknande ämnen

  1. Panik - Ir koder för DM800!
    Av perra1 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 07:52
  2. Smärre panik! DreamBox startar inte...
    Av EazzyW i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 22:49
  3. Panik! jag får spatt! MII och MP 3.6 prog
    Av mikael692 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 16:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss