Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Dreambox 500C & HDTV

  1. #1

    Dreambox 500C & HDTV

    Är det någon som vet om Dreamboxen klarar att ta emot HDTV? Eftersom den bara har vanlig scart-kontakt kan den inte kan visa en bättre bild, men mottagningen borde väl fungera bara den är tillräckligt snabb? I så fall skulle man kunna använda den för att lagra TV-program och spela upp på dem på tex en dator. Fast det låter väl lite långsökt förstås. Hur ska vi COMHEM-tittare se Canal+ HDTV-kanal i höst?

  2. #2

    Re: Dreambox 500C & HDTV

    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Är det någon som vet om Dreamboxen klarar att ta emot HDTV? Eftersom den bara har vanlig scart-kontakt kan den inte kan visa en bättre bild, men mottagningen borde väl fungera bara den är tillräckligt snabb? I så fall skulle man kunna använda den för att lagra TV-program och spela upp på dem på tex en dator. Fast det låter väl lite långsökt förstås. Hur ska vi COMHEM-tittare se Canal+ HDTV-kanal i höst?
    På DM7020 så fungerar det, så då bör det fungera på en DM500 åxå.

    mvh humlan.

  3. #3
    Något nytt om en 7020 för kabel-TV? Om man har gjort en box för ett system kan det ju inte vara några större problem att "porta" den till ett annat. Det är väl bara själva ingångssteget som skiljer mellan de olika sändningstyperna. Sedan är det förstås inte säkert att de anser att det finns tillräckligt med pengar att tjäna på kabel-TV (eller marksänt), men jag hoppas de inte resonerar så...

  4. #4
    Nja..., tror inte dä finns nån marknad för en sån till kabel-Tv. Det går ju inte å använda mer än ett kort, så fler kortplatser å uttag för CAM är knappast nåt som nån vill betala för. Möjligen skulle en variant med plats för HDD å en USB port vara intressant. Men jag tvivlar på att det kommer på länge än, åtminstone ingen Dreambox vad jag hört.

    mvh humlan.

  5. #5
    Det var väl just HDn jag var ute efter, så jag hoppas att du har fel. :wink:

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Det var väl just HDn jag var ute efter, så jag hoppas att du har fel. :wink:
    Använd HD:n på din dator, fungerar perfekt å inget surr i DB:n heller.

    mvh humlan.

  7. #7
    Tycker inte det är så kul med en dator som ska stå på för jämnan för att digital-TV-boxen ska kunna spela in något. Fast den kanske kan skicka ett wake-on-lan-paket för att skaka liv i datorn förstås? Eller ännu bättre: Man kanske kan haka på en extern HD direkt på ethernetjacket (vet inte om DBn har usb, men i så fall är det väl den slöa version 1 av usb)? Vad använder Dreamboxen för typ av HD-montering (nfs, samba eller något annat)?

    Finns det någon manual i pdf-format så man kan läsa det finstilta?

  8. #8
    man kommer bara att kunna se canal+ hdtv om man har parabol, alltså inget via kabel..
    läste det nånstans på deras sida..

  9. #9
    Manual för DM500C

    mvh humlan.
    Bifogade filer Bifogade filer
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av BrockLanders
    man kommer bara att kunna se canal+ hdtv om man har parabol, alltså inget via kabel..
    läste det nånstans på deras sida..
    Inte bara via satellit. Även via ComHem kabeltv

    -----------------------------------------------------------------------

    Canal+ kommer att börja sända i HDTV under hösten. Vi har inte något datum om när det ska vara klart. Men det kommer att informeras om detta på våran hemsida. www.comhem.se Vi håller på att testa nya boxen så har dessa specifikationer. Ber dig ha tålamod. Tekniken kommer.


    Med vänlig hälsning

    Com Hem AB
    Kundservice
    -----------------------------------------------------------------------
    :roll:

Liknande ämnen

  1. Dreambox DM 500 HD vs DM 800 HDTV PVR ?
    Av hoggan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 15:49
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:44
  3. Dreambox tillsammans med HDTV:ns digitalbox
    Av FRAGGED i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 13:26
  4. Dreambox DM 500C
    Av iggy i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 16:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss