Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: några sista frågor innan jag köper mig en DM-500s imorgon!

  1. #1

    några sista frågor innan jag köper mig en DM-500s imorgon!

    vad jag har förstott så är det ingen skillnad vad man kan göra pogramvaru messigt (mjukvaru messigt) jämt emot en DM 7020s
    skilnaden ligger väll i hårdvaran? så om jag inte vill ha en HDD i min box så funkar det väll gått och väl med en Dm 500.. Har även hört att det ska va en jobbigare kontroll till 500 än till 7020 modellen men jag hade tängt å skaffa ett Dreambox tangentbord så då är det löst.
    För vist kan man använda samma img till 500 som finns till 7000 modellen?

    Anledningen till att jag inte vill skaffa en 7020 nu är att jag inväntar DM8000 modellen som säkert inte kommer föräns början av 2006
    å till den behöver man nog spara lite slantar =)

  2. #2
    I stort sett allt rätt, förutom att Du måste använda en IMG som är avsedd för DM500. Men funktionsmässigt skiljer inte nåt nämnvärt... Dessutom lär Du kunna spara till en DM8000, till senare hälften av 2006 :wink:

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    en till fråga.... kan man använda ett orginalkort till CD som troligen är bundet till comboboxen jag fick till när jag skaffa abonumanget? med en DM 500s

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    en till fråga.... kan man använda ett orginalkort till CD som troligen är bundet till comboboxen jag fick till när jag skaffa abonumanget? med en DM 500s
    Isf är det nåt som dom börjat med nu, förut har dä aldrig varit nåt problem med CD korten...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5

    DB 7000

    jag har haft stora problem att få mitt cd+ kort som levererades med en combobox att uppdatera i dreamboxen. efter 5 min i comboboxen så kommer bild och jag kan köra några veckor igen. i början på veckan fick jag en ny instälningsfil till newcam 5.** som jag hoppas på skall fungera bätre. jag väntar och hoppas att jag skall slippa ta fram den tröga comboboxen igen.

Liknande ämnen

  1. Frågor/Hjälp innan köp av Dreambox !!
    Av AC_milan93 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:03
  2. några frågor
    Av blixten i forum Övriga mottagare
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 14:28
  3. Några M2 frågor
    Av KikkomaN i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-01, 20:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss