Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Hur får man in kanaler med 500T?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    jomen det var ju i software... jag har ju bytt software och är ju ändå samma fel.... fattar ingenting... och hur får man in kodade kanaler.. funkar inte med newcamd iaf... säger bara service not found... och ibland blir det bara svart utan att det säger nåt men den hittar kanalerna och texttv funkar med på dom kanalerna...

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag har sett så har det inte kommit någon ny software från Dreambix utvecklarna som fixar detta problemet...

    Att byta till en annan image fil hjälper inte...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    nog borde väl newcamd klara boxer? svt och tv4 funkar ju så det har ju nåt med att den inte klarar av att koda upp att göra...

  4. #14
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    det är inte newcamd som är problemet utan själva boxen...!!!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #15
    Felet ligger tydligen i kernel, så Vi får vänta tills det blir åtgärdat. Det lär knappast hjälpa vilken IMG Du prövar, då alla bygger på samma. Antar det beror på att inga T boxar har funnits ute förut, så ingen har upptäkt felet..., konstigt nog.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    ok men fattar inte varför den klarar av at koda av på satelit då... sen som sagt så tappar den kanalerna helt ibland så man är tvungen köra factory reset för att få tillbaka dom... och hänger sig hela tiden då man hålla på joxar med plugins med...

  7. #17
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    njoo... men det är 500S som tar in satellit kanaler... 500C tar in kabeltv... och 500T tar in marksänd digitaltv... och det är olika mjukvara i alla dessa 3 för att avkoda de olika systemen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    vad skiljer åt mot viaaccess för satellit då? sen så har tydligen andra fått kodade kanaler att funka iaf läste jag i ett annat forum... däremot samma problem som jag att kanalerna försvinner osv... sen har man typ fått rycka ur sladden 10 ggr senaste timmen pga den hönger sig...

  9. #19
    Det handlar inte om problem med viaccess, det handlar om att
    kärnan hanterar 500T modellen felaktigt, denna kärna bygger
    alla grupper upp sin image på.
    Således hjälper det 0 att fippla in nya images innan en ny
    kärna släpps av tyskarna.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    lyckades få igång kodade kanaler nu med camd3... får hoppas den inte tappar kanalerna så man blir tvungen göra om allt igen.... edit: hmm... verkar som den ballar ur så fort man kommer till en kanal man inte får in...

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 22:16
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 06:07
  3. 500T
    Av yz 250 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 19:06
  4. CS och fler kanaler (DM-500T)
    Av jocke4u i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss