Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Hur får man in kanaler med 500T?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger

    Hur får man in kanaler med 500T?

    fick min dreambox idag men kan inte få in kanalerna med den... stora problem att ens få in dom okodade... ibland så funkar dom och ibland inte... och resten kan den inte avkoda... om jag måste ta ner nån annan img hur får man den att funka med boxer då? och jag har ett orginalkort..

  2. #2
    Problemet är känt, å Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 har påtalat för Dream-Multimedia detta, så en lösning ska vara på G. Det är ett mjukvarufel, å alltså inget som rör själva boxen. Observera att detta är helt Dream-Multimedias fel, å inget som Vi, eller Digital Multimedia Nordic har haft en aning om, själv fick jag veta det igår (13 juli).

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    om jag kör in typ en 500S fil istället.. vad måste jag ändra isf?
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    om jag kör in typ en 500S fil istället.. vad måste jag ändra isf?
    Inget, IMG är samma för C,S å T så Du installerar på samma sätt med alla.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    humm jag får den inte att hitta filen att uppdatera fast jag har döpt till root.cramfs som den säger... och den hittar filen då jag telnetar till boxen.... får testa nåt av programmen där och se va som händer..

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Problemet är känt, å Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 har påtalat för Dream-Multimedia detta, så en lösning ska vara på G. Det är ett mjukvarufel, å alltså inget som rör själva boxen. Observera att detta är helt Dream-Multimedias fel, å inget som Vi, eller Digital Multimedia Nordic har haft en aning om, själv fick jag veta det igår (13 juli).

    mvh humlan.
    har du nån koll när en ev. uppdatering till boxarna kommer?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Problemet är känt, å Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 har påtalat för Dream-Multimedia detta, så en lösning ska vara på G. Det är ett mjukvarufel, å alltså inget som rör själva boxen. Observera att detta är helt Dream-Multimedias fel, å inget som Vi, eller Digital Multimedia Nordic har haft en aning om, själv fick jag veta det igår (13 juli).

    mvh humlan.
    har du nån koll när en ev. uppdatering till boxarna kommer?
    Har inte hunnit kolla, men ring dom själv. Det är bra folk, så dom kommer å hjälpa dig, så mycket dom kan.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Njoo men orkar inte sitta å dryga mej i telefon med dom... Säkert tillräckligt många som ringer... Jag bara undrade om du kanske hade nått datum och kanske nån url till vart uppdateringen kommer... Eller det blir på www.dream-multimedia-tv.de som uppdateringen kommer på?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    tror ja lyckats nu.. men funkar inte ändå... vad ska de stå i filerna till newcamd för boxer? och fortfarande problem med okodade kanaler också även med gemini 2.0

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Problemet är känt, å Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 har påtalat för Dream-Multimedia detta, så en lösning ska vara på G. Det är ett mjukvarufel, å alltså inget som rör själva boxen. Observera att detta är helt Dream-Multimedias fel, å inget som Vi, eller Digital Multimedia Nordic har haft en aning om, själv fick jag veta det igår (13 juli).

    mvh humlan.
    Som du ser så är det ett känt fel i 500T och tillverkaren håller på att fixa det...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 21:16
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 05:07
  3. 500T
    Av yz 250 i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:06
  4. CS och fler kanaler (DM-500T)
    Av jocke4u i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 12:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss