Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: 500s och inspelning§

  1. #11
    Kan jag spela upp dvd filmer från images på Dreamboxen då?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    ahh... skriver som en kratta... vad jag mena var att DREAMBOXEN inte klarade av att spela upp annat än MPEG filer... Men Xbox'en sväljer precis allt med XMBC...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Använd VLC 0.7.1 så ska dä gå att spela upp divx. Fast måste Ni fråga nåt, kolla mä dom på www.digitalsat.se då jag inte håller på mä sånt här p.g.a tidsbrist. Sen ska Ni såklart tala om för alla andra här, vad Ni fått veta :wink: .

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #14
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    När jag försöker spela upp divx på dbn genom att streama med VLC så får jag bara över ljudet. Bilden är bara svart...

    Nån som har nån idé om vad som kan vara fel?

    Sen oxå när jag ska starta filen så måste jag göra följande:

    Starta filen på PC -> Leta reda på den i VLC på DB -> Starta den på DB
    Då kommer det där "buffer" upp och efter ett par sekunder startar filmen (dvs ljudet i mitt fall).

    ps. kanske ska säga att bilden ej heller visas i VLC på datorn, utan enbart ljudet där oxå. Detta händer bara då jag ska streama. Inte om jag kollar "vanligt".

  5. #15
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Fick streamningen att "funka" när jag använde VLC 0.7.1, men fortfarande funkar inte att starta filmen från DB, man ser att VLC på PC "reagerar" men stänger ner filen direkt igen.

    Sen är kvaliteten och ljudet (släpar efter) inte alls bra!

  6. #16
    Kolla hos www.digitalsat där finns många som använder sig av in/avspelning på DB, själv håller jag aldrig på med det. Finns säkert lösningar om Du använder sökfunktionen, då jag vet att detta har diskuterats ett flertal ggr.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #17
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Om vi bara skulle hänvisa till andra forum skulle detta forum dö ut.. därför försöker vi inte hänvisa till andra forum, utan försöker hålls oss till svaren här.

    har sökt där, men ej hittat svar på min fråga.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Om vi bara skulle hänvisa till andra forum skulle detta forum dö ut.. därför försöker vi inte hänvisa till andra forum, utan försöker hålls oss till svaren här.

    har sökt där, men ej hittat svar på min fråga.
    Man måste ju söka där svaren finns, å sen ta med dom till det ställe man inte kunde hitta svaren. Å dä ä väl inte å hänvisa till andra forum? Dessutom vet jag att det finns dom som kan allt om in/avspelning där, så svaren är bara å hämta hem. Men just dom där sakerna intresserar mig inte, då jag aldrig har nån tid över å kolla på nåt. som jag ev skulle ha spelat in. Därför har jag heller inte lagt på minnet hur bästa sätt att gå till väga är...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Om vi bara skulle hänvisa till andra forum skulle detta forum dö ut.. därför försöker vi inte hänvisa till andra forum, utan försöker hålls oss till svaren här.

    har sökt där, men ej hittat svar på min fråga.
    Man måste ju söka där svaren finns, å sen ta med dom till det ställe man inte kunde hitta svaren. Å dä ä väl inte å hänvisa till andra forum? Dessutom vet jag att det finns dom som kan allt om in/avspelning där, så svaren är bara å hämta hem. Men just dom där sakerna intresserar mig inte, då jag aldrig har nån tid över å kolla på nåt. som jag ev skulle ha spelat in. Därför har jag heller inte lagt på minnet hur bästa sätt att gå till väga är...

    mvh humlan.
    Folk vet nog om att det forumet finns vid det här laget så du behöver inte hänvisa folk dit varje gång det dyker upp en DB fråga som du inte kan svara på.....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Om vi bara skulle hänvisa till andra forum skulle detta forum dö ut.. därför försöker vi inte hänvisa till andra forum, utan försöker hålls oss till svaren här.

    har sökt där, men ej hittat svar på min fråga.
    Man måste ju söka där svaren finns, å sen ta med dom till det ställe man inte kunde hitta svaren. Å dä ä väl inte å hänvisa till andra forum? Dessutom vet jag att det finns dom som kan allt om in/avspelning där, så svaren är bara å hämta hem. Men just dom där sakerna intresserar mig inte, då jag aldrig har nån tid över å kolla på nåt. som jag ev skulle ha spelat in. Därför har jag heller inte lagt på minnet hur bästa sätt att gå till väga är...

    mvh humlan.
    Folk vet nog om att det forumet finns vid det här laget så du behöver inte hänvisa folk dit varje gång det dyker upp en DB fråga som du inte kan svara på.....
    Nähä, å hur vill Du att jag ska göra då? Nån måste ju försöka att hjälpa till, eller hur? Dessutom svarar jag i de allra flesta fall själv på Dreambox frågorna. Men om kunskapen om Dreambox ska bli högre här, så måste andra bord utnyttjas, å självklart använder jag då bord där jag vet att svaren finns. Dessutom måste Vi klara att samarbeta, eller om Du hellre vill, dela med oss av de kunskaper Vi har, eller vet var dom finns.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Inspelning av HD
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 13:16
  2. Grynig inspelning
    Av Dashiva i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 20:09
  3. Inspelning på 600S
    Av yesbox07 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:26
  4. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 18:21
  5. 500s låser sig vid inspelning
    Av teebees i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss