Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Flygbolag --> Thailand eller Malaysia

  1. #1

    Flygbolag --> Thailand eller Malaysia

    Hej

    Sitter här och planerar min och flickans resa till asien nästa år och skulle uppskatta alla tips jag kan få angående billiga flyg.

    Vi är ganska flexibla vad gäller resedatum (från 1/1 - 28/2) och vi ska vara borta i tre månader. Vi kommer nog tillbringa huvudtiden av resan i malaysia men jag tror kanske att det är billigare att flyga till Bangkok. Lokalflyg i sydostasien ska ju vara otroligt billigt så därifrån ska det ju inte vara några problem att resa vidare.


    Alltså... allt om flyg till thailand och malaysia. Länkar, telnr, flygbolag, varningar osv osv....


    MVH Rip

  2. #2

    Re: Flygbolag --> Thailand eller Malaysia

    Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    Hej

    Sitter här och planerar min och flickans resa till asien nästa år och skulle uppskatta alla tips jag kan få angående billiga flyg.

    Vi är ganska flexibla vad gäller resedatum (från 1/1 - 28/2) och vi ska vara borta i tre månader. Vi kommer nog tillbringa huvudtiden av resan i malaysia men jag tror kanske att det är billigare att flyga till Bangkok. Lokalflyg i sydostasien ska ju vara otroligt billigt så därifrån ska det ju inte vara några problem att resa vidare.


    Alltså... allt om flyg till thailand och malaysia. Länkar, telnr, flygbolag, varningar osv osv....


    MVH Rip
    Åkte under slutet på 90-talet rätt så frekvent till Asien & kan rekommendera Singapore Airlines. Maken till bra flygbolag har jag sällan skådat! Dessutom ingår en s.k "Stopover Holiday" i Singapore, med kanonhotell transfer & allt. Kravet är att du stannar minst 1 högst 4 dagar i Singapore. Dom kan ju ha ändrat lite på villkoren. Men vill man "klippa" lite billiga dataprylar, elektronik o.s.v. är det en kanondeal! Sedan är det bara att fortsätta till nästa destination. Singapore Airlines flyger från Köpenhamn & Stockholm. Här är en länk: Singapore Airlines

  3. #3
    Tjenna

    Som van asien resenär så kan jag starkt rekommendera Singapore Airlines, deras service är i världsklass. Har flera år i rad vunnit priser för service och punktlighet. Thai Airways är också med i toppen av eliten när de gäller flygbolag, Thai air flyger cotch med SAS. Den absolut bästa resebyrån när de gäller långtidsresor är kilroy. Dom hittar du på www.kilroytravels.com Iof är de mest för ungdommar under 26 eller stundenter unde 33. Men som sagt dom säljer biljetter till "old fharts to" Dom är bäst på biljetter som är "öppna" en längre tid. Flyger du genom en vanlig resebyrå så kostar de oftas multi för en biljett som gäller i ett år, på killroy är de standard. Kilroys biljetter är även ombokningsbara under resans gång och använder du tex inte en av biljetter så får du ett X antal % tillbaka av kostnaden för biljetten. Hur bra som helst.

    Eftersom jag ser att du bor i Göteborg så rekomenderar jag att du kolla flighter från destinationer som Köpenhamn och Arlanda, bara för att tex flyga till Köpenhamn däe du ändå måstre byta flyg eftersom de inte finns någon direktlinje till Asien från Landvetter kan dom ta så mycket som 1000 sek för om inte mer. Swebuss Express kostar 200 till Köpenhamn och tar tre timmar. Men som sagt, lunka iväg till kilroy travels och prata med dom. Dom finns brevid 7:ans gatukök på Vasagatan. Troligen är de för tidigt för dom att svara på priser och platser radan nu. Men de är värt att prata med dom. Lycka till

  4. #4
    EastJet har jag för mig e rätt billiga med direktflyg från GBG till Thailand: http://www.eastjet.se/

    Men jag vet inte hur länge man kan va borta på sin t&r biljett.

  5. #5
    EastJet flyger änu inte på Landvetter, de är väll ingen som är säker om dom ens kommer att komma i luften, de finns många ??? ang EastJet. Så de är inget att rekomendera förren kärran har lyft för första gången

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av fredsdead
    EastJet har jag för mig e rätt billiga med direktflyg från GBG till Thailand: http://www.eastjet.se/

    Men jag vet inte hur länge man kan va borta på sin t&r biljett.
    Jag flög med EastJet i januari från Arlanda. Kan väl säga att man får vad man betalar för. Det var billigt men uselt. Planet var gammalt och gick sönder under starten så vi fick avbryta starten och blev över ett dygn försenade. De hade allmänt stora problem med förseningar under första månaderna iallafall. Vet ju inte hur det är nu.. Kanske har de skärpt sig! Det var ju dock billigt...

  7. #7
    Jag har åkt med Malaysian Air och Thai Air. Båda var utmärkta, men jag var nog mera nöjd med Malaysian.

    Men går du eller ringer du en resebyrå så kan dom hjälpa dig titta på billiga resor.

    En gång ringde jag http://www.biljett-torget.com/ och dom bokade mig på Malaysian. Funkade bra och var billigt. Men det var 5 år sedan. Jag har nog köpt flygbiljetter på olika ställen varje gång
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  8. #8
    Vill passa på och tacka för alla matnyttiga tips. Precis vad jag behövde... ska börja ringa runt till olika resebyråer nu. Är det någon som har mer tips så är ni givetvis välkomna att skriva dem med.

    Tack igen
    MVH Rip

  9. #9
    Hej

    Med polska bolaget "LOT" kan du flyga till hyfsad standard för ca: 5500kr
    men då är det ju det här med mellanlandningarna som görs i tashkent och warshawa..
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Nicepoz
    Hej

    Med polska bolaget "LOT" kan du flyga till hyfsad standard för ca: 5500kr
    men då är det ju det här med mellanlandningarna som görs i tashkent och warshawa..
    mellanlandningar har vi inga problem med så länge det är samma plan eller att man har gott om tid vid byte av plan...

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 21:06
  2. Conax i Thailand?
    Av keysersöze i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-22, 12:40
  3. Braindead drar till thailand
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 17:17
  4. DVD.filmer från Thailand
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 08:07
  5. nu drar jag till thailand i 2veckor!!
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-01, 18:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss