Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Hur stor hårddisk i en 7000

  1. #1

    Hur stor hårddisk i en 7000

    Tjena..

    Jag har en Dreambox 7000, den med blå display, alltså en gammal modell.
    Nu så har jag en 40 gb håddisk sitter i.. Men jag undrar hur stor jag kan sätta dit.. fungerar det tex med en 160 gb?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vet inte säkert... Men har något minne av att den MAX klarade 100gb eller vad det var...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    är inte 200gb rekomenderat. annars finns det nog inte några speciela begränsningar vad jag vet :?
    Dreambox

  4. #4
    ok.. tänkte mest så att man inte köper en hd i onödan..
    finns ju knappt några mindre hårddiskar att få tag på nuförtiden..

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    120gb räcker långt om länge... Ligger mellan 5-700kr...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    jag tänkte att jag skulle sno tråden lite oo passa på o fråga vilken anslutning det ska vara på disken. sata?
    Dreambox

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nej... Det ska vara IDE...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    SATA är en typ av IDE Deaaaaaas, men det är fel typ för Dreambox som ska ha vanlig ATA (även kallad PATA).

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av husmor
    SATA är en typ av IDE Deaaaaaas, men det är fel typ för Dreambox som ska ha vanlig ATA (även kallad PATA).
    :smile: Det är inte många som tänker på att "Advanced Technology Attachment" och "Integrated Drive Electronics" är samma sak beroende på vilken "institution" man vänder sig till. :clap: :clap:

    Men nog tycker jag att i verkligheten så är en IDE disk en sorts disk, och S-ATA en annan, precis som @Deaaaaaas säger.

    Sedan är det ju ganska stor skillnad på seriell och paralell ATA även om bägge benämns Advanced Technology Attachment.

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Typ... Idag så är det enklare att säga IDE och SATA... Det förstår alla...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Extern hårddisk via USB till dreambox 7000
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 21:21
  2. Hårddisk till DB-7000
    Av patman i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 09:31
  3. för stor bild för tv:n
    Av cornholio i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 17:49
  4. hårddisk till dreambox 7000-s
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 19:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss