Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: vad finns de mer att titta på?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger

vad finns de mer att titta på?

jag har nu i dags läget Hotbird, astra, eurobird och sirius. finns det någon mer vettig satellit att ta in?
    Dreambox

kolla på lyngsat eller kingofsat.

Om du kan arabiska så är Arabsat på 26E ett vettigt alternativ. Är du Turk så kanske Turksat på 42E vore kul. Annars så finns det lite kanaler på Telstar 12 på 15E, jag får tyvärr inte in någon av dessa satellitermed min 1m här i norra delen av landet så var beredd på en relativt stor parabol på runt en meter och däröver om du bor i södra Sverige.

Men som sagt kolla in lite på satsidorna som han före mig tipsar om så kanske du hittar någon skitkanal som du gärna vill ha.
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    aa jag får titta runt lite. och nej jag är helt svensk kan bara svenska och engelska :wink:
    Dreambox

på hispasat finns det engelsktalande kanaler.

Hispasat ligger på 30ºW, observera att parabolens lutning måste vara ca. 13º så det kan vara svårt att få in ytterliggare någon satellit om du inte har flera paraboler inhopkopplade med en eller flera switch(ar).

Re: vad finns de mer att titta på?

Citat Ursprungligen postat av reecord
    jag har nu i dags läget Hotbird, astra, eurobird och sirius. finns det någon mer vettig satellit att ta in?
    Eftersom Du har en motorstyrning, så finns massor att välja på mellan 45W - 45E +- ett antal grader beroende på vart Du bor. Du bör kunna få in mellan 5000 - 7000 kanaler, radio, Tv, data, å ett otal med feeder. Gör en fullständig automatisk sökning med DB:n, så bör Du ha lite göra, ett tag framöver :wink:

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Re: vad finns de mer att titta på?

Eftersom Du har en motorstyrning, så finns massor att välja på mellan 45W - 45E +- ett antal grader beroende på vart Du bor. Du bör kunna få in mellan 5000 - 7000 kanaler, radio, Tv, data, å ett otal med feeder.

Finns massa bra feeds att kolla på. Se sat-benelux.nl

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    hur gör man en fullständig söning på en dreambox.
    Dreambox

hur gör man en fullständig söning på en dreambox.
    Nja.., fullständig ä kanske fel ord. Men börja med å skaffa en uppdaterad satellites.xml fil. Sedan går Du via "Meny---> Setup---> Service Searching---> Automatic Multisat Scan" Där bockar Du för alla satelliter Du tror motorstyrningen kan klara av att ställa in sig på, å startar sedan sökningen. Bered dig på att det kan ta en timme eller mer, att scanna igenom alla positioner.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

1. cam? titta gratis?
    Av ivan50 i forum Viasat
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 21:08
  2. titta på tv utan abb.
    Av Scorpio_racing i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 11:08
  3. Titta på Com Hem ?
    Av oymmot i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 20:07
  4. [LÖST] Titta på detta....
    Av kada i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-19, 17:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss