Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Mgcamd istället för Newcamd

  1. #11
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    ok... skapade du den genom att köra följande kommando i /var/keys/

    touch mg_cfg
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    testa att lägga en kopia av newcamd.conf i /var/tuxbox/config... eftersom mgcamd letar efter den där... medans nya newcamd 6.02+ lägget newcamd.conf i /var/tuxbox/config/newcamd...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Detta verkar vara ett mystiskt problem ........
    Har testat alla möjligheter å får det inte å funka !!!!
    Tänkte detta skulle lösa mina problem med att jag tappar kontakten med servern när jag tittat för länge på en kanal som ingår i mitt abb.

  4. #14
    Nu har jag inte följt tråden från början.. Men mitt förslag är att göra precis som med din PC. Formatera/erase i din box å börja om från början. Kolla varje steg Du inst, å jag är säker å att Du får igång allt.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #15

    Döp filen till newcs.config i stället för newcamd.conf

    Detta fungerade för mig. Vet inte riktigt varför det är så men efter jag gjort detta så fungerade allt klockrent. Lägger man till Q: { 30 } i mg_cfg så fungerar allt mycket bra, förutom med newcs och ett nytt V***T/NDS-kort då det hänger sig efter allt mellan 1 och 6 timmar.

    MVH
    Belgarion

  6. #16
    Jag fick detta problem också efter att jag gjorde en new install av boxen (7000 Gemini 2.20).
    Förut funkade det klockrent med Newcamd 6.02, men efter att jag gjorde en "clean install"
    så har jag inte fått mgcamd att funka tillsammans med newcamd. Kan tilläggas att CS funkar
    felfritt när jag inte använder mgcamd. Förutom att det bryter någon gång ibland och det är
    då som jag skulle vilja att mgcamden fixade det som förut.

  7. #17
    8)
    Ok fick det hela att funka nu, när man flyttar filen newcamd.conf till :
    /var/tuxbox/config istället för under /var/tuxbox/config/newcamd/ så då började det
    funka för mig.

    Konstigt bara att det har bytt plats nu efter ominstallationen ....

    Men men detta funkar iallafalll i Gemini 2.20 var fix versionen ...

  8. #18
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    testa att lägga en kopia av newcamd.conf i /var/tuxbox/config... eftersom mgcamd letar efter den där... medans nya newcamd 6.02+ lägget newcamd.conf i /var/tuxbox/config/newcamd...
    like i said
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #19
    Spidde
    Gäst
    Fungerar inte för mig. Har newcamd.conf filen i både config och config/newcamd. Installerat från blå panel. Newcamd funkar men mgcamd är stendöd

  10. #20
    Spidde
    Gäst
    Problemet är löst. Byt namn på newcamd.conf till newcs.config och lägg den i tuxbox/config

    Funkar klockrent detta gäller newcamd 6.03 och mgcamd 20.08.05

Liknande ämnen

  1. newcamd och mgcamd
    Av el_zaint i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 14:35
  2. NewCS istället för NewCamD
    Av Blash i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 23:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss