Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Får inte in C+

  1. #1

    Får inte in C+

    Jag har just köpt en 7020. när jag söker med två huvud så hittar han inte C+ och massa andra kanaler, när jag ställer in och söker med ett huvud så hittar den alltpå CD.
    Sen när jag stänger på det andra huvudet så funkar allt bra tills man kommer till Tex musicbox, den funkar men går man sedan till C+ så försvinner signalen.
    Jag har testat och bytt switch men samma prob.
    Det funkar klockrent på strong boxen.
    Jag kör med hydra 1.09 och newcamd 6.01 om det kan ha nåt med det att göra, kör orginal kort till bägge
    Tacksam för hjälp

  2. #2
    Byt till en nyare NFI, t.ex senaste Gemini. Det som får mig att fundera lite är, hur har Du lyckats söka in kanalerna, när Du inte sen får nån signal på dom? Men jag skulle iaf först byta ut den gamla Hydran mot en "modern" version av NFI.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Jag har signal när jag kör mot ett huvud. och sen funkar alla utan tv4 men de försvinner när jag bläddrar ibland. Signalen är på 86% annars
    kommer jag behöva lägga in newcamd igen då finns den isåfall att ladda ner med dremboxen direkt

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av the-guvnor
    Jag har signal när jag kör mot ett huvud. och sen funkar alla utan tv4 men de försvinner när jag bläddrar ibland. Signalen är på 86% annars
    kommer jag behöva lägga in newcamd igen då finns den isåfall att ladda ner med dremboxen direkt
    Den finns att ladda ner direkt, men har Du egna config filer så kan Du spara dom. Dessutom finns ett mycket trevligt program för Gemini, som heter GeminiManager. Det använder Du för att..., vad ska jag säga..., administrera din Dreambox men Gemini installerat. Jag är 100% övertygad om att Du kommer att gilla Gemini, å att Du inte kommer att sakna nåt.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    ska testa boxen hos en kompis först med samma setup som jag har, bara så man med säkerhet vet allt är ok med parabolen

    tack för hjälpen

  6. #6
    fick byta ett lnb sen funkade det!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Sorry..tänkte inte på att det inte gick att lägga in en fil
    Av Lennart69 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 17:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss