Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: kan inte tanka från ftp:er!

  1. #1

    kan inte tanka från ftp:er!

    jag har ett störande problem. De två senaste dagarna har jag inte kunnat tanka från några ftp:er. I ie kommer det sidan kan inte visas. I firefox står det connection was refused. Om det finns nån som kan hjälpa mig vore jag tacksam =).
    jag tillägga att det går från andra datorer i mitt nätverk så internet är det inte fel på.

  2. #2
    har du testat med någon ftp klient?
    FlashFXP funkar bra.

    Har du kollat så att du ansluter till rätt port.
    Te.x om ftpservern advänder port 55 och har ip nummer 1.2.3.4 så kan du skriva ftp://1.2.3.4:55
    Visseligen är 21 standrard men du kan ju testa.

  3. #3
    men asså det är i webbläsarna jag har problem kommer till exempel inte åt denna ftp.dlink.se

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    måste va nått fel med din dator eller kanske din windows/linux installation eller t.o.m. kanske din isp...

    testa töm alla temporära internet filer, cookies, tidigare och temp filer... och testa sen igen...

    kolla även så inte windows inbyggda brandvägg spökare... prova stänga av den helt om den är igång och testa komma åt nån ftp...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    hmm....det var brandväggen. Men jag har ju inte pillat på den. Det måste vart efter senaste windows updaten. För det var nåt skumt me den. Den verkade inte fullföljas.

  6. #6
    fixade det nu. gick till windows update o laddade ner de senaste fixarna så gick det fint.
    tack =)

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Som jag brukar säga:
    Använd ALDRIG windows inbyggda brandvägg... den ställer till mer problem än vad den löser... och det är inte säker mot nånting...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    jag har aldrig haft problem innan men va rekommenderar du då?

  9. #9
    Hårdvarubrandvägg i alla lägen!

  10. #10
    jag har redan hårdvarubrandvägg + windows brandvägg

Liknande ämnen

  1. Tanka via usb?
    Av kjell-håkan i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 17:48
  2. dm 600 tar inte emot signal i från fjärren
    Av pokemon i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 18:56
  3. Kan inte installera mewcamd från DM menyn.
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 09:46
  4. Tanka konfig ur 500s
    Av joyeyes64 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss