Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: grafikkort

  1. #1

    grafikkort

    hej!

    vill köpa ett grafikkort med 256Mb minnestorlek med tv-ut för att kunna spela in från vhs till dator.
    men ett grafikkort med 256Mb kostar från ca 500:- uppåt och har hittat även som kostar 5000:-.

    mina frågor:
    1-räcker det för mig att jag köper billigaste för att få minst lika bra bildkvalite som jag har på VHS?
    2-vad är det som gör att priserna skilljer så mycket?
    3-vad är det viktigast när man ska köpa ett grafikkort om man vill spela in från VHS.
    4- vilka program går det att använda för att kunna omvandla vhs till mpeg-2.

    tack på förhand.

    mvh
    djam

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Kan svara på några frågor.
    Vill du spela in från ex. VHS till dator ska du inte ha ett Tv-UT kort utan du ska ha ett Video-IN kort.
    Det kunde jag svara på iaf

  3. #3
    det finns ett tv-kort på kjell & co som funkar jättebra att spela in både vhs och från andra analoga källor som kamera eller sat.alt.terresta signaler och du kan även ta foton från filmerna och göra egna omslag till dina filmer mm.detta tvkort kostar 599.- och återfinns i katalogen på sid 36.och heter USB 2.0 TV-kort/capture box med fjärrkontroll.
    lycka till
    mvh
    rocky

  4. #4

    Ett annat kort...

    Hej,

    jag såg att PC-City har Pinnacle Mediacenter 300i tvkort inkl fjärr för 799:-. Jag har detta kort i min dator och har genom vanlig antenn kabel fört över ett antal VHS filmer till DVD med hjälp av Pinnacle Studio 9. Kanske kan vara ett prisvärt alternativ? Tänk dock på att det kräver en PCI plats.

  5. #5
    hej igen!

    tackar er alla för goda råd.
    jag är helt nybörjare i det här, någon har sagt till mig att det skulle gå med g-kort som har tv-ut :cry: . men nu vet jag vad jag ska leta efter :smile:

    TACK

  6. #6
    fråga 2: prestandan på kortet.

    strunta i hur många mb grafikkortet har på minnet..

    t.ex ett kort under tusingen har ingen nytta alls av 256mb, det är bara för att "lura" folk att tro det är bättre..

    Man får va man betalar för..

    innan du köper något.. sök efter tester/reviews som jämför olika kort för att få en uppfattning om det är bra / prisvärt lr ej..
    sedan leta reda på det billigaste
    glöm ej häller att kolla om det är agp lr pci-E port du har på moderkortet..
    ett pci-express kort passar ej i en datorm med agp slot o vise versa
    VU+

Liknande ämnen

  1. byte av grafikkort
    Av axl i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 11:07
  2. Hjälp med byte av grafikkort
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 08:36
  3. Vilket av dessa grafikkort är bäst?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:29
  4. grafikkort
    Av axl i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:25
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss