Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vill någon beskriva fördelarna med dreambox?

  1. #1

    Vill någon beskriva fördelarna med dreambox?

    Hej
    Jag är helt ny på det här med satellit-tv, men har en aning hört talas om dreambox.
    Vilka är de övergripande fördelarna?
    Kan jag få in viasat o d utan något kort, d v s utan att betala?
    Är det några större nackdelar?
    Kan små barn manövrera de viktigaste funktionerna?

    Tacksam för lite grundläggande info.

  2. #2
    den största fördelen med dreambox är att det är som en dator, du lägger in en linux kärna sen kan du leka med den precis hur du vill (om man kan programmera i linux så att säga), vilket innebär att man som privatperson kan anpassa boxen till precis så man vill ha det, finns ju annars färdiga image filer att ladda ner och lägga in om man vill det, och sen fär att inte tala om alla emulatorer som gör att du kan tex emulera viasat så du kan titta utan kort, du tar grannens kort och knappar in hans box id samt kort nummer så delar ni på kostnaden (om jag inte fattat det helt fel), den har en hårddisk som man kan byta ut om man känner att man har spelat in lite för mycket det var väl lite vad den kan men den kan som sagt väldigt mycke, bara man vill

  3. #3
    OK
    Är det lätt att hitta i hårddisken bland de filerna som skapas där?
    Är det lätt att bolla filer mellan hårddisk och dators hårddisk efter att anslutning är klar?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Starter
    OK
    Är det lätt att hitta i hårddisken bland de filerna som skapas där?
    Är det lätt att bolla filer mellan hårddisk och dators hårddisk efter att anslutning är klar?
    Inte svårare än på vilken annan PC som helst. Filerna läggs som vanligt i mappar, som Du själv valt att kalla "vad Du vill". Utom en mapp som ska heta "movie" för dina filmer. Att flytta filer är heller inte svårare än mellan PC till PC... Kort o gott, Du jobbar som med en "vanlig" PC.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Vill någon byta 1st S2-Tuner mot en DVB-T
    Av assnike i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 15:16
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:17
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 10:40
  4. någon som vill ge några bra förslag?
    Av Dizzy_dan i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 21:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss