Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Textning av TV1000?

  1. #1

    Textning av TV1000?

    Jag har ett original Viasat kort i en DragonCam i en Dreambox (=> oberoende av emulator...) som funkar alldeles utmärkt.
    Emellanåt hade det dock varit kul med textning på t.ex finska eller franska filmer. Någon som vet hur man gör?
    Jag hittar ingen sida i TV1000s text-tv som funkar till textning.
    Och är det någon som vet någon de-multiplexer eller liknande som kan demuxa ut textningen från TS-filen så att man kan välja till textning i efterhand om man gör en DVD?

  2. #2
    Hittar bara dom här sidorna:
    TCM/777
    Canal+/199
    Discovery/691
    Kiosk/199
    BBC prime/887
    Travel/890
    Animal P/691
    National G/691
    Fox Kids/691
    Nickelodeon/690
    Viasat/690
    TV 4/899

    Vad jag förstår så menar Du att "Bullz text" inte fungerar när Du kör genom "DragonCam"? Fast jag måste säga att jag inte riktigt förstår vitsen att använda CAMen. Det går ju att dedikera varje kanal/provider till den EMU som passar bäst.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Jag föredrar dragon-cammen då den alltid funkar oavsett vilken image jag kör och vilken emulator version jag använder. Ungerfär som byxor oxh hängslen.

    Jag kan svara på halva min egna fråga, jag har nämligen testat 'project_x' mjukvaran (sourceforge.net/projects/project-x) vilken kan extrahera teletext sidor, dock bara de man specificerar.
    Dessutom är mjukvaran skriven i java och kör alltså lika bra på windows som linux och OS-X.
    Rekommenderas varmt!
    Jag kan t.ex. få alla textningar på filmer jag spelar in från Canal+ i srt eller sub format. Perfekt för DivX:ing!

    Däremot kvarstår min fråga om textningen finns som text-tv sida hos TV1000. Kan det vara 'hidden pages'?
    Eller egen dataström?

  4. #4
    Nu kan jag svara på hela min egen fråga om någon annan skulle vara intresserad:
    Svenska s690
    Norska s691
    Danska s692
    Finska s694

    Det gick nämligen att analysera TS-filen i ProjextX.
    Funkar utmärkt att texta en redan inspelad film i efterhand via Bullz TXT.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av qbjorn
    Nu kan jag svara på hela min egen fråga om någon annan skulle vara intresserad:
    Svenska s690
    Norska s691
    Danska s692
    Finska s694

    Det gick nämligen att analysera TS-filen i ProjextX.
    Funkar utmärkt att texta en redan inspelad film i efterhand via Bullz TXT.
    Då va det ju som jag skrev i mitt inlägg = Viasat 690

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Textning Canal+ Tv1000
    Av moose11 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:57
  2. TEXTNING?
    Av pernheden i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 14:15
  3. textning
    Av fid i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 19:56
  4. Textning
    Av adamlisa i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 19:49
  5. Röd textning
    Av ComD i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 01:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss