Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köpa sin DB på rätt ställe.

  1. #1

    Köpa sin DB på rätt ställe.

    Är det nån större skillnad om jag köper boxen på Neptunsat eller om jag gör det hos nån Officiell ÅF som Digitalboxen eller Datafixaren? Finns det nån officiell ÅF i Göteborg?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  2. #2

    Re: Köpa sin DB på rätt ställe.

    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Är det nån större skillnad om jag köper boxen på Neptunsat eller om jag gör det hos nån Officiell ÅF som Digitalboxen eller Datafixaren? Finns det nån officiell ÅF i Göteborg?
    Hansa Electronic har i Göteborg. Å det kan ha betydelse, Du får i vart fall inte service å garanti hos den svenska generalagenten. Så en oseriös handlare, kan ha "glömt" å teckna ett service å garantiavtal med nån i Sverige, vilket innebär att boxen ska skickas utomlands, till den firma dom importerat ifrån. Som ofta måste skicka den vidare till den firma dom har service å garanti avtal med. Tyvärr har just Dreambox dragits med en massa oseriösa handlare, så be att få reda på vilken firma dom har avtal med innan Du handlar nåt. Vi (Datafixaren) har avtal med den svenska generalagenten, Digital Multimedia Nordic: 08-56435430 Å kan alltså garantera att Dreambox för kabel å marksänt har den tuner som är avsedd för ComHem/UPS resp Boxer å på nåt vis inte är låst för nån annan leverantör (Provider) av kanaler. DMM (DigitalMultmedia) har flaggat för att framtida boxar ev kommer att vara det, å dessa boxar måste då först låsas upp av godkända importörer för resp land. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte, men tanken är att få bort alla som bara är ute efter lite snabba pengar, å som inte tar sitt ansvar gentemot kunden.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    köp den i tyskland,mycket billigare,och du får 2års garantie,som gällar i hela Europa.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  4. #4
    Kan man hämta saker hos Hansa då?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Kan man hämta saker hos Hansa då?
    Jadå, bara Du ringer före å snackar med han, så går det bra. Klart bästa firman i Sverige.... Näst efter oss förstås :wink:

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av toxie
    köp den i tyskland,mycket billigare,och du får 2års garantie,som gällar i hela Europa.
    Var ska man beställa från då? Vem står för returfrakten om den går sönder?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Datafixaren kan jag rekommendera. Blir det problem så vet man vem man ska ropa på.. *ASG*

  8. #8
    köp hos datafixaren. j#vligt bra support kan ja säga. inte många so har så bra support (ingen va ja vet =).

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 11:08
  2. Hjälp mig att köpa rätt digitalkamera
    Av adambertilsen i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 21:43
  3. undrar om jag e på rätt ställe...???
    Av lacrits68 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 21:40
  4. på rätt väg!!?
    Av antez i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 11:06
  5. gör jag rätt nu då?
    Av tvniklas i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 13:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss