Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: vilken satelit var sverigeparabolerna riktade mot?

  1. #1

    vilken satelit var sverigeparabolerna riktade mot?

    Nån som vet detta? Vilken satelit som sverigeparabolerna körde mot? alltså de paraboler som fanns för runt 10 år sedan när det var fritt med tv3 , ztv osv... kan det ha vart thor?

  2. #2
    Vad jag minns så var det Sirius.

  3. #3
    I dag
    Viasat Sirios
    Canal Digital Thor
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    Tro det eller ej med det var Astra: Thor och Sirius satelliterna fanns inte då.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ja det var astra. det var ju när allt va viasat.
    Dreambox

  6. #6
    allt var inte viasat och en kanal gick på Intelsat 27.5 när den kom på kabelteve(FilmMax) ,filmnet fanns ju då och gick i luxcrypt ett tag innan de gick över till d2mac efter något år sen viasat kört i d2mac ...skykanalerna gick i öppen PAL innan dom gick över till videocrypt..1graders positionen(Intelsat) fanns och där var ju norska kanaler som t ex.TVNorge i öppen PAL..Den nuvarande Kanal5 började som Nordic channel på 16grader öst..Så det var ju tur att man hade motor då..
    mvh
    Rocky

  7. #7
    joo,det var sirius det var tidigare de körde mot astra de började ju där sen så övergick dom till sirius i öppen PAL så var det för det var ju många som köpte sina paket på statoil bland annat och komplementerade senare med en dekoder som hette Manhattan om jag inte missminner mig..
    mvh
    Rocky

Liknande ämnen

  1. Vilken satelit ska jag rikta mot ??
    Av squad i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 09:35
  2. satelit
    Av Balders-balle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 17:09
  3. Vilken satelit
    Av 40hz i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 17:02
  4. Lost satelit?
    Av gustaf25 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 07:28
  5. HD-inspelning för satelit
    Av knodden i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-12, 11:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss