Hej alla.
Mina barn sitter en del framför burkarna och nu så har dom efter kontakt med Netgear tydligen konstaterat att vår router är för långsam ut på nätet (tappar kontakten vid för mycket dataöverföring)
Vi har idag en Netgear FR318 mot ett bredbandmodem ADSL THOMSON Speedtouch 540 ,Switch D-Link DES1024D,
därefter har jag dragit fast kabel till alla rum i huset (missade uteplatsen, därför även en trådlös anslutning nära altánen)
den trådlösa är en Netgear WGT624 som inte kan flyttas till inkommande punkten, eftersom då blir det för dålig signal till uteplatsen.
vi har även en extern HD som står vid ADSL modemet, router, switch, och hela panelen från rummen. en ximeta netdisk 250 Gb som går att koppla in med USB men idag ligger på nätverket via en programvara och åtkommlig om man har installerat programvaran.
Tänkte då att om man köper en Netgear WGT634U så får man en USB port på routern och slipper programvaran till Netdisk (som gör att den bärbara inte kan gå in i viloläge)
den bärbara har ett Netgear WGT511T kort som får jobba när jag inte sitter i köket där den står under vintern.

Oj vad mycket text det blev. men tips ??


WGT634U var den som Netgear tipsade om, men när jag ringde till SIBA så sa dom att den var slut och inte kommer in igen och på DUSTIN så fanns den inte.
Kan det vara så att den inte håller måttet ?

//Bille