Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lämplig box för Boxer som kan använda Season 2 Interface

Lämplig box för Boxer som kan använda Season 2 Interface

Jag tänkte skaffa ett boxerabbonemang och då tittat på de paket som säljs för 1 kr. Oftast blir det då en box, typ Force 320T, Sagem IDT-62/64 eller Samsung DTB-9401V.

Om man därefter inhandlar en Dreambox 500-T, finns det möjlighet att via ett Season 2 Interface använda cardsharing mellan boxarna? Är det någon av de medföljande boxarna ovan som är mer lämplig än de andra för detta ändamål?

Om ingen av ovanstående boxar fungerar med detta, finns det i så fall andra boxar som är mer lämpliga. :?:

Naturligtvis kan jag köpa 2 DM500-T men vill gärna hålla nere kostnaderna något.

/Zeb M

Inte för jag kan svara dig helt säkert, men rent spontant så välj inget annant än Samsung-boxen. Den kan det kanska finnas möjlighet å köra kortdelning på. Men personligen skulle jag inte ha en tanke på att ens testa. Det finns så många fördelar med Dreambox, att det uppväger merkostnaden i längden. Som t.e.x all programvara som skrivs, vilket troligen kommer att hålla en DB igång under överskådlig framtid. Har själv skrotat mina andra dekodrar å använder bara DB numera....

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Jag har kollat runt lite mer och kommit fram till (tror jag) att samtliga boxar, dvs Force, Thomson och Samsung saknar RS232-port, vilket är en förutsättning för att Season 2 Interface skall fungera, eller?

Däremot har Nokia 212T en sådan port. Men denna mottagare säljs väl inte längre? Däremot har jag tittat på en Dilog DT-355 som har en RS-232-port. Fungerar då cardsharing från en DM-500T om ett interface används på denna box?

Citat Ursprungligen postat av Zeb M
    Jag har kollat runt lite mer och kommit fram till (tror jag) att samtliga boxar, dvs Force, Thomson och Sagem saknar RS232-port, vilket är en förutsättning för att Season 2 Interface skall fungera, eller?

Däremot har Nokia 212T en sådan port. Fungerar då cardsharing från en DM-500T om ett interface används?
    Ingen ananig om Nokia 212T, men Nokia har aldrig varit nådiga till att göra nåt med. Fan, det verkar som jag dissar allt, men ska Du hålla på med såna här saker, så undvik helst alla boxar som rekas av kanal-leverantörerna. Du behöver ingen RS232/serieport på boxen, däremot på PC:n å antagligen ett Linux OP, då jag inte kommer på nåt som går att köra på Windows. Men ska Du bara dela kortet inom dina egna väggar, så välj en Cardsplitter istället. Då jag mest ser en massa problem, med hur Du vill kunna dela mellan boxarna. En Cardsplitter får Du som ComHit medlem köpa av oss för 1399 sek, å då är den komplett med en huvudel å 3st klienter.

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Citat Ursprungligen postat av Zeb M
    Jag har kollat runt lite mer och kommit fram till (tror jag) att samtliga boxar, dvs Force, Thomson och Samsung saknar RS232-port, vilket är en förutsättning för att Season 2 Interface skall fungera, eller?

Däremot har Nokia 212T en sådan port. Men denna mottagare säljs väl inte längre? Däremot har jag tittat på en Dilog DT-355 som har en RS-232-port. Fungerar då cardsharing från en DM-500T om ett interface används på denna box?
    Om boxen har serieport eller inte spelar ingen roll, seasoninterfacet sitter i kortläsaren och seriesladden sitter i datorn :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

hej
    jag har gjort en egen seriekabel
    nån som vet hur de ska lödas?
    används mer än 4 stift?
    i så fall vilka?
    till season interface II v 1.21

hej har en nokia 9802 samt guldkort,funkort.Jag
    är ny på detta,och har sökt i forumet,men inte
    funnit svar..Har jag någon användning av detta
    enär jag inte tänker köpa abonem.kan jag se
    något från astra och hot bird.vore tacksam för svar
    samt någon hänvisning,där jag kan fortsätta leta.

Liknande ämnen

1. season interface fråga med boxer
    Av clas_f i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 20:55
  2. senda/boxer och ett season interface
    Av ebbhead i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 00:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss