Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Använda Dreambox 500T som CS-server?

  1. #1

    Använda Dreambox 500T som CS-server?

    Går det att sätta ett boxerkort i en Dreambox 500T och köra den som CS-server samtidigt som man själv använder den som en vanlig box, så att säga?

    Ni förstår säkert vad jag menar...

    Det vore intressant att höra om någon lyckats med en sådan grej.

  2. #2
    Inga problem...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Piffigt! Du har inte en länk eller så med lite hints om hur man gör?

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Detta här hemma under DREAMBOX...

    *tråd flyttad*
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Piffigt! Du har inte en länk eller så med lite hints om hur man gör?
    Ladda ner "Dreambook v1.5" som finns bland filerna här på bordet, så står allt i den. Det mesta är lika för alla boxar, å alla system, så det är bara å härma, det som står där. Undantag finns, med det gäller inte Boxer/Viacess.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #6
    Hm... ja, det verkar ju inte vara några problem det där. Men jag ser ingenstans om det går att sätta upp användarnamn och lösenord, som man kan göra med linuxservern, newcamd eller vad den heter. Jag vill ju inte att vem som helst ska kunna använda mitt utdelade kort.

    Har jag helt enkelt missat det eller går det inte?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Hm... ja, det verkar ju inte vara några problem det där. Men jag ser ingenstans om det går att sätta upp användarnamn och lösenord, som man kan göra med linuxservern, newcamd eller vad den heter. Jag vill ju inte att vem som helst ska kunna använda mitt utdelade kort.

    Har jag helt enkelt missat det eller går det inte?
    Du har mssat det. I den box som delar ut kortet anger Du i "cardserv.cfg" dom sakerna. D.v.s, USER = anvandarnamn losenord vilka är desamma som ska finnas i klientens CVS-sträng i "newcamd.conf" filen. Alltså, CWS = ditt.ip.nr 10000 anvandarnamn losenord 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan dinserv

    mvh humlan
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 06:39
  2. Få in marksänt i Dreambox 500T?
    Av P3774N i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 15:30
  3. Dreambox 500T
    Av kalle2345 i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 18:52
  4. Dreambox 500T - kortläsare
    Av atomized i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 22:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss