Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Trimchhip~Chassinrlåst

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    Slipper ju att dra fram lödkabeln denna gången, utan går in via en bärbar dator in i originaluttaget på bilen....men de e pirrigt ändå :roll:
    Jag är inte säker på att det går. Brukar finnas någon spärr. Fast det kanske är den du menar?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av electrified
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    Slipper ju att dra fram lödkabeln denna gången, utan går in via en bärbar dator in i originaluttaget på bilen....men de e pirrigt ändå :roll:
    Jag är inte säker på att det går. Brukar finnas någon spärr. Fast det kanske är den du menar?
    Jo, det fungerar alldeles utmärkt, spärren i mitt fall är chassinr (eftersom filen jag har är till en polares bil, jag måste alltså byta ut chassinr till det nr som är i den bilen som filen ska in i.
    Problemet är att det är en saab det handlar om, och dom är grymt känsliga...minsta fel lr avbrott vid programmeringen så ryker boxen....och då blir man 10000:- fattigare, volvo är inga problem.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av SKR8
    Och till Saab 9-3SS Aero -05.

    Vet att det finns en del överjävliga killar som fixar programering via bärbar dator alldeles
    själva. De hittar filer de behöver på nätet.
    Har aldrig fått det bekräftat.......................
    Det finns.....men som jag skrev tidigare, saab boxarna är känsliga, så var försiktig.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss