Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: adsl 2

  1. #1

    adsl 2

    Är det någon mer än jag som har problem med adsl 2 från telia?

  2. #2
    Mja, jag har inget problem. Men jag vet att vissa modem strular med 2+. Enligt telia så har dom bara ett godkänd modem för det...Zyxel 660H trippelplay.

    Kanske kan vara nått tänkbart problem? För "vanliga" adsl-modem klarar ju bara 8mbit...

    Kanske inte till mkt hjälp, men en fundering på vad som kan va fel

  3. #3
    Jag har ett sådant modem, men jag kommer inte upp i mer än 5M/bit fast jag har beställt 24M/bit och telia säjer att det inte är något fel.
    Det går lika fort med mitt gamla D-link.

    Någon som har ett tips?

  4. #4
    Om du har en router, koppla ur den. Hur långt har du till telestationen? Är det väldigt långt så kan det vara så att du inte kan få ut mer, i sånna fall vore det nog smartast att byta till 8Mbit.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    24mbit och 8mbit kostar lika mycket idag från Telia... 439kr/månaden för 8mbit och 449kr/månaden för 24mbit...

    Jag har också lite problem med mitt 24mbit... När jag körde med hårdvaru router så kom jag inte över 10-11mbit... Sen bytade jag till en Linux server istället och då låg jag runt 18-20mbit... Så det är mycket sånt som också spelar in...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Jag har inte långt till stationen enligt telia så ska jag komma upp i 18-20M/bit och jag har ingen router heller.
    Hur fungerar det där med server jag kör med XP home.

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Du sätter en dator mellan modemet och din dator... Sen kanske du kopplar in en switch också så kan du dela internet till flera datorer... Dock kommer du ju inte upp i mer hastighet för de...

    MODEM -> HÅRDVARU ROUTER -> DATOR = inget bra... slött

    MODEM -> DATOR ROUTER -> DATOR = helt ok... bra fart

    MODEM -> DATOR = helt ok här med... bra fart

    Sen beror det ju också på de tekniska förhållandena... Telefon kablar och dyligt... Men som sagt... Jag tjännade runt 5mbit på att köra en Linux dator router istället för min gamla hårdvaru router... Helt ok... Ett tips är att köra IP-Cop om man inte har så bra Linux vana... Enkelt och gratis
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Spidde
    Gäst
    Jag kör smoothwall som linux router. Skitenkel att installera och funjkar kanon. + att burken funkar kanon som cardsharing server

  9. #9
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Sant... Smoothwall är också bra... Finns MÅNGA gratis linux brandvägger/router ute... Själv kör jag hemma fixad Slackware burk... Funkar kanon de me
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  10. #10
    det är vid sånna här tillfällen som man retar sig över att man inte lagt ner själen på att lära sig linux

Liknande ämnen

  1. problem med adsl
    Av ozzmosis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:11
  2. ADSL opeatörr
    Av buffy i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 12:27
  3. Val av ADSL-leverantör
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 18:01
  4. Billigaste ADSL?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 18:18
  5. Telia ADSL
    Av IceBird i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 13:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss