Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ryktas om att det finns fungerande emus till Nagra 2

  1. #1

    Ryktas om att det finns fungerande emus till Nagra 2

    Tänkte bara berätta att ryktet säger att Nagra 2 som bl.a. spanska Digital+ har knäckts. Det verkar som att en emu har kommit till en viss box som heter Galaxis (samma box finns även under namnet mvision, vad jag har fattat). Än så länge är det bara rykten men det sägs att olika upload centers är nerlusade med filer till denna box med just nagra2 filen. Jag kollar dock aldrig på ulploads pga. att de är fulla av virus.

    Om det är sant vilket det verkar vara så borde källkoden till den emu som tillverkats i sin tur knäckas ganska snart och alla ni med dragon, dreambox, humax och jag vet inte vad snart ha en emu för digital+.

    Inlägget är bara för att sprida informationen (ryktet :twisted vidare och göra er beredda på att kunna få se på lite spansk skit till underhållning.

    MVH Soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Hoppas det vara längre än ett par dagar , Nagra 2 sägs har många möjligheter.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Vad jag hörde också så lär det komma attacker från Kudelski ganska direkt om en läcka i systemet ahr inträffat. De verkar som det finns 3 graders säkerhet inom nagra systemet och man är ännu bara på 1:a graden i de system som är i bruk för tillfället. Hur som heslt är det iaf. kul att det händer nåt tycker jag.

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  4. #4
    Taquilla bytte ju system från SECA till Nagra för ett tag sedan.. betyder detta att man kan se Taquilla igen ?? för de hör väl till spanska Digital+ kanalerna på Astra

  5. #5
    Taquila tillhör Digital+ och de sänder både på Hispasat 30W och Astra 19E. På Astra sänder man i äkta nagra2 samt cardmageddon som är Nagra genom Seca. På Hispasat sänder man endast i äkta Nagra2. Det som har blivit knäckt nu verkar vara den äkta Nagra 2 och ingen låtsas nagra som Cardmageddon eller Aladin som Premiere använder vilket är Nagra genom Betacrypt.

    Om man kan se det eller ej har jag ingen aning om eftersom jag endast säger att det funkar om jag sett det med egna ögon o det har jag inte. Men ryktena är många och verkar vara sanna och de säger att det finns en emu till Galaxy boxarna som öppnar nagra.

    en länk till drHans som är en källa till nyheten
    http://drhans.jinak.cz/

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Nyheten har bekräftats från flera håll.
    Synd bara att man inte har en Galaxis. Hoppas att dom är ganska förskräckta på Premiere nu när Nagra2 inte är bergsäker längre. :smile:

    Mvh Kalle

  7. #7
    om de funkar me galaxis så borde de väl inte vara långt borta för softcam lr ?

  8. #8
    Ska nu finnas emu(KrasnalTM) till alla som har DVB-S kort . Dock inte testat själv.

  9. #9
    Undrens tid är inte förbi :shock:

    Plugins till DVB-S kort är släppta och bekräftade som fungerande (äger inget själv så jag har inte testat själv)
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    KrasnalTM fungerar med ProgDVB och Skystar 2. Nu får man väl titta Taquilla hela helgen :wink:

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 12:10
  2. hmm..finns det inga fungerande bc-filer ?
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-08-01, 20:13
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-21, 12:39
  4. nu finns fungerande filer
    Av bobba i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 11:54
  5. Finns det fungerande m2 filer till conax?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 13:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss