Skulle inte förvåna mig ett dugg om det inte stämmer, Biltillverkare vill ju sälja nya bilar. Inte att man ska konvertera de gamla. Många säger tex att det är skadligt för katalysatorn att köra på E85. Bara det att det sitter samma kat i en E85 bil som i en bensin bil.
Det man kanske skulle vilja göra är att sätta i flamspärrar i tanken men att byta tanken mot annat material behövs inte. Ett exempel på det är att E85 tankarna på bensinstationerna är likadanna som de för bensin. Ofta kan det vara urtvättade BF98 tankar. Det är inte mer korrosion på de tankarna än om det vart bensin i.
Och eftersom vanliga bensinpumpar hållt i över 10år med E85 så tror jag nog att man kan räkna bort den risken också.
De listor med slang jag sätt visar klart och tydligt att slangar som tål bensin tål E85 också (Med undantag för Feltema förstås, Men de tål ju inte bensin så bra heller.) Och så kan ju tilläggas att i brasilien har man kört konverterade bilar i 30år och där har de inte andra tankar etc. Men det kanske är annorlunda i Sverige :roll:
Lite konstigt tycker jag att det är att han säger att motorn ska ha 40% mer annars är det fel. För saaben får ju inte 40% mer.

Svara med citat