Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Varför så lite om HTPC?

  1. #1

    Varför så lite om HTPC?

    Hej alla

    Jag är frustrerad över att det är så lite aktivitet och info angående HTPC hos svenska återförsäljare. Jag har ingen själv men är sugen på att köpa, och enligt min uppfattning finns det nu hårdvara för att lösa det mesta, bl.a.

    Mottagning av Digital-TV via Marknätet
    Mottagning av Digital-TV via Parabol
    Avkodning av Viasat / Canal Digital / Boxer
    Inspelning till Hårddisk
    Inspelning till DVD
    Uppspelning av DVD
    Anslutning till Surround / annan ljudutrustning
    EPG
    Nätverksanslutningar
    Uppspelning av Internetradio
    Uppspelning av MP3
    Uppspelning över nätverk
    Anslutning till Plasma / LCD / "Vanlig TV"
    Anslutning till DV-kameror

    Ja, det är ju så mycket som kan göras. Jag kan knappt komma på vad man skulle vilja göra som en HTPC inter skulle kunna lösa. Det ovanstående ær min nuppfattning av vad som kan göras. Eller har jag fel?

    Om jag har rätt. Varför är det då ingen återförsäljare som erbjuder skräddarsydda paket där man kan plocka ihop det som behövs för just den miljön man har där hemma?

    Ja, som sagt frustrerad, finns det inga som erbjuder detta idag men det går att lösa så får man ju starta verksamheten själv för HTPC:s kan ju bli hur stort som helst....

  2. #2
    största anledningen tror jag är att det är för avancerat, det är ju endån en dator med massa program och komponenter som kräver sin konfiguration och kanske felsökning om det mot förmodan skulle klabba, inte som en vanlig dvd spelare, starta sen köra. men för teknik intresserade är HTPC guld

    du kan ju annars bygga din egen htpc...
    www.komplett.se
    www.datorbutiken.com/se
    dom har lite prylar

    men jag har för mig att Siba sålde en siemens HTPC för några månaders sen, silver och orange barebone om jag inte har fel för mig

  3. #3

    Att bygga åt kunder

    Ja, visst är det så att det inte är nåt som vem som helst slänger ihop.

    Det är ju därför jag undrar varför det inte finns någon butik idag där man kan berätta vad man är ute efter och sedan få det ihopbyggt med mjukvara och allt.

    Den tjänsten borde man ju kunna standardisera rätt rejält som återförsäljare och få bra betalt för det.

    Det borde ju trots allt vara ganska få variatoner. Det som kanske kan strula en del är att få kortavkodning för Viasat och Canal Digital och så att fungera eller? Annars är det ju rätt så standard...

  4. #4
    du glömde:
    Spela spel - finns faktiskt några nya spel med 2 player funktion.
    Använda som internet telefoni
    och kolla div nyheter/väder.

Liknande ämnen

  1. PCI DVB-S FTA HTPC
    Av giggelito i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 16:30
  2. DVB / Htpc
    Av sprawl i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 11:27
  3. lite Canal Digital + lite Viasat?
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 19:23
  4. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 18:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss