Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Köp av EU-Moped

  1. #1

    Köp av EU-Moped

    Hej, när soppan bara blir allt dyrare har jag funderat på att börja köra moped. Kollar lite och ser att dom oftast inte drar mer än 2 dl/mil.

    När man kollar runt bland återförsäljare efter en ny moped ser man att priset på en ny moped kan variera allt från 8000 till en bit över 20000. Jag brukar alltid i andra sammanhang tillämpa "you get what you pay for", gäller det även här??.

    Vad är det igentligen som skiljer en 20000 kr moped från en som kostar 8000. Är det mycket märke/modell man betalar för eller?

    har ni kunniga nåra rekommendationer vad jag ska köpa, som tex märke, modell??

    kan ju tillägga att jag är ute efter en klass I moped som går i 45km/h.

    Tackar!
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  2. #2
    kvalitét, tillgång till delar, luftkyld/vätskekyld, skiva bak/trumbroms bak lite sånt. Gilera och Piaggio har bra och billiga EU-Mopeder

  3. #3
    tackar :smile:

    förslag på fler märken som är bra??
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  4. #4
    Eftersom jag själv säljer moppar så rekomenderar jag dig att inte köpa någon billig kina moppe i alla fall skulle du få några problem med den så har du ingen som du kan vända dig till för att få den reparerad .
    jag rekomenderar dig att köpa en peugeot vivacity den kostade 19900 i fjol och kostar 16990 i år den har 2 års garanti och generalagenten jobbar mycket,mycket seriöst www.vartex.se
    har du fler frågor kan du pm:a mig
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  5. #5
    Jag har en Vivacity fast nu står den bara sen jag tog körkortet i våras. Det är en riktigt bra scooter. Tycker att det är som du säger att man får vad man betalar för. Jag menar att vissa köper en BMW för 300 000 mer än en skoda, varför jo de vill ha kvalitet och bra grejjer.

    Sen är det ju skitenkelt att trimma dom så att de går typ 80 - 90. Bara att ta bort en bricka i variatorn + att köpa ett sportavgassystem om du inte gillar att svetsa och hålla på i originalavgassystemet. Fast själv har jag inte trimmat, kan egentligen ingenting om sånt + att jag kände att jag inte hade nåt behov av att köra för fort och slita ut den i onödan...

    Sen köpte jag min 2002 för 22 000. Att de kostar 17 000 nu är ett helvete då ingen vill köpa den begagnad då den finns så billig ny.

    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  6. #6
    Jo det är sunkigt att begagnat priserna blivit som dom är.

    Men tänk på att om du trimmar moppen och den är inblandad i en trafik skada så får du ingen ersättning
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  7. #7
    mycket intressant läsning.

    man tackar för informationen
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    varför eu-moped? en puch dakota eller en mustang mamba är väll lite mer att slita på?

    sedan är ju dom mopderna dom ultimata om man gillar o skruva.
    Dreambox

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av klas
    mycket intressant läsning.

    man tackar för informationen
    Bensinförbrukningen är en sak.. en annan sak är försäkringen, kolla upp det noga, den kan vara högre än för en bil till och med.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss