Kjellsons:
Den översta UHF:n har troligen suttit sedan huset byggdes -76. Jag tror att föregående ägare bara kompletterade med en ny UHF under.
Jag hade hoppats att den undre skulle vara tillräckligt ny och bra för att funka med Boxer.
Tänkte också flytta upp den undre och ta bort den övre.
Jag bor längs R45 i höjd med Kungälv.
Jag skall ta mig in på innertaket imorgon och se vilka förstärkare som finns där och hur det är uppdelat.Även försöka att testa med antennjustering
Behöver man ha en VHF antenn?
Om inte och man vill ha FM-radio, skall man då sätta på en separat FM-rundstrålande antenn?
Harald: Har testat detta tidigare och tycker sidan är lite odeljerad, svårt att få exakt position då det inte går att zooma tillräckligt.
Sidan säger att det är Brudaremossen Göteborg som gäller men jag är inte så säker då det finns flera olika sändare som jag vet skall funka bra
det är nog bäst att testa alla.
Antennjustering:
Tänkte jag skall testa att leta efter bästa sändaren imorgon, hur gör jag då?
Om jag fattat rätt så tar man reda på ett visst programs kanalfrekvens i de sändare som är aktuella, justerar sedan in den för bästa bild och ser om övriga kanaler ger bra bild både digitalt och analogt, sedan gör man likadant på alla sändare som finns i området och utvärderar vilken som är bäst--stämmer detta ? Och isåfall vilket program skall man använda? SVT 1 eller?