Hej Kjelle och tack för ditt svar.
Jag satsar på en FM3 då FM5 blir så stor
vi får hoppas att det räcker ändå.
Saken är den att det är lite problematiskt att få upp grejerna på taket, är beroende av hjälp och får nog därför endast ett tillfälle att montera.
Tänkte därför montera bäst möjliga grejer direkt
då vet jag också att jag har bra grejer när mottagningsförutsättningarna är sämre.
Att justera Gain blir nog svårt då stången är hög och man når inte så högt med armarna.
Hur långt ifrån Unix 100 kan man montera förstärkaren utan att det uppstår problem?
De andra antennerna monteras längre ner på stången och kommer därför närmre förstärkaren.
Din beskrivning att koppla förstärkare/nätdel mellan antenn och Clas Ohlsson filter får jag inte att fungera.Från förstärkarens nätdel så går det ju 2 nedledningar som skall ner till husets antennuttag.
Skall jag koppla in en av dessa i C.O filtret? Isåfall i vilken av ingångarna?
Jag skall rita ett noggrant kopplingsschema med allt jag skall köpa och lägga upp det som en bild här så kanske du kan korrigera mig så att jag kopplar i rätt ordning.
Undrar också vilken av dessa Elfaförstärkare som passar bäst. Bägge är lågbrusiga-den ena lite mer än den andra, de har olika kontakter och lite olika fördelning av ingångarna, det skiljer bara en 50-lapp i pris.
MFA 320 ---78-039-27 eller TA 4213-3R ----78-039-01