Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: En box på flera tv's? (Igen)

  1. #1

    En box på flera tv's? (Igen)

    Av någon anledning så försvann mitt tidigar einlägg OCH min användare så jag kastar ut denna fråga igen. hur löser man 2xTV och 1xBox?

    Vet att det blir samma kanal på båda men det spelar ingen roll bara jag får en lösning på det. :wink:

  2. #2
    Det första du gör är att kolla om din box har en UHF modulator. OM den har det startar du igång den och väljer en ledig frekvens/kanal. Du måste givetvis också koppla in boxen i UHF nätet i din fastighet. När modulatorn är på och allt är inkopplat är det bara att göra en kanalsökning på den andra tv:n.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  3. #3
    Öööh... ok? *n00b*

    Hur kollar jag om den har en UHF-modulator då?

  4. #4
    Om man kör trådlöst så slipper man ju allt strul egentligen... sätta en scart splitter bakom boxen och sätta en till stora tv'n och trådlöst till extra tv'n. Om man gör så borde man inte då kunna byta kanal på boxen genom det trådlösa?

  5. #5
    jepp, det fungerar utmärkt det med. Men om din box har en UHF modulator så är det det absolut billigaste alternativet

    Hur du kollar om din box har modulato?
    Det gär man enklast genom att gå in i boxens intällningsmeny, där finns det som en kategori som heter nåt liknande modulator eller UHF modulator.

    vad har du för box?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  6. #6
    enklast är om han kollar om det står Tv-out eller ant.out eller nått ovanför en Tv-antenn-anslutning.. då kan han va ganska säker på sin sak

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är tyvärr inte alls så att TV-out omedelbart ger inbyggd modulator, då TV-out användes oftast bara för att skicka antennsignalen genom boxen, utan att lägga på en extra kanal. Så det funkar inte.

    Däremot finns det ALLTID i menyn att välja RF (av eller på) & kanal (20-52).

    Sedan så måste man splitta det ordinarie kablaget i huset & tillföra boxer signalen mha ex. en splitter.

    Observera dock att du bara kan se samma kanal på båda TV-apparaterna. Så ser du på 5an på ena TV så kan du bara se 1,2,4,& 5 på den andra TV. SKa du ha någen med dubbla tuners så får du nog vänta. Men jag rekomenderar 2 st Dreambox 500T & du delar kortet mellan dem.

    DET är frihet.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Vilken mottagare har du?

  9. #9

    Re: En box på flera tv's? (Igen)

    Citat Ursprungligen postat av bakk
    Av någon anledning så försvann mitt tidigar einlägg OCH min användare så jag kastar ut denna fråga igen. hur löser man 2xTV och 1xBox?

    Vet att det blir samma kanal på båda men det spelar ingen roll bara jag får en lösning på det. :wink:

    Viaset+ löser ditt problem 8)
    Fast det kostar nära 400:- /månad

    Fast då behöver du en extra box som du kan handla beg

Liknande ämnen

  1. Svart i rutan igen? kl 14:12 EDIT FUNKAR NU IGEN
    Av PiZZaMaN i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:21
  2. Flera LNB(än 4)
    Av bonerat i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 20:05
  3. Flera boxar
    Av ankaon i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 21:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss