Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Missljud på MTV2

Missljud på MTV2

Hej!

Är det någon annan än jag som har problem med ljudet på MTV2? Det låter nästan distat. Ett skrapande ljud som hörs när ljudet blir någorlunda högt. Jag har problemet endast på MTV2 så något i anläggningen är det inte. Vad kan det vara? Taskig utsändning från Comhem?

Hela den kanalen består ju av missljud... ;-)
    Sköjer,,,,,,det är nog nånting som stör i nätet...

hej själv,
    kör DVB-C kort här och spelar ofta in från MTV2 (och ZTV etc) och kan konstatera att ljudnivån på MTV2 är enormt mycket högre än andra kanaler, på gränsen till distat. Däremot vet jag inte om det beror på comhem eller orginalutsändningen, men om jag får satsa 10 spänn på ett av alternativen går de oavkortat till comhem som felkälla.

Jag märkte också att MTV2 hade väldigt hög volym när jag hade frivisning. Det du kan göra om det distar är att sänka volymen på boxen och höja TV:n.

Ok. Tack för tipsen! Ska prova dem.

Liknande ämnen

1. MTV2 via parabol?
    Av wumpscut i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 13:41
  2. Hur se MTV2 Europe..?
    Av T16 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 17:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss