Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Counter-Strike Source

  1. #1

    Counter-Strike Source

    JAg har precis inhandlat detta spel och måste säja att det är snyggt som fan.

    En fråga: Jag får inte fram consolen i source, i 1.5 och 1.6 har det ju alltid varit knappen ovanför tab (knappen med paragraftecken). När jag tycker ned knappen kommer consolen inte fram. Hur gör jag för att få fram den??
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    tror du måste starta spelet med "-console" eller nått för de ska komma...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    oki, hur gör man det?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  4. #4
    du måste skapa en genväg med parametern -console

  5. #5
    skriv/ändra såhär i din config

    bind "\" "toggleconsole"

    så har du den på standard knappen § brevid 1an..
    Detta funka kanon för mig o för många andra.. inge krångel
    VU+

  6. #6
    för att få fram console på 1.5 och source så måste man göra så som mega man skrev, skapa en genväg, efter cstrike.exe så skriver du -console, ex:

    cstrike.exe -console

  7. #7
    Tacksam för hjälpen, har nu jag kommit en bit på väden, jag skrev in -console i genvägen för counterstrike och consolen startar upp med spelet. men om man stänger ner den går den inte att få fram igen. När jag startar om spelet nästa gång startar consolen upp igen. Jag testade att skriva "toggleconsole" i console men det stängde också ner den. Hur gör jag för att den ska öppnas igen när man tex trycker på § knappen?

    sen testade jag att skriva på Storsnusaren´s vis, men då fick jag inte fram consolen alls.

    Storsnusaren: Var ska jag skriva in det?? i genvägen för counterstrike eller nån annan stans?
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  8. #8
    Skapa en textfil med
    Kod:
    bind "p" "toggleconsole"
    och spara den till Steam/steamapps/counterstrike source/cstrike/cfg/autoexec.cfg
    P kan du byta ut mot vilken knapp du vill. Men inga svenska tecken och inte 1.6 knappen.
    Se till så att du inte skriver över autoexec.cfg om det redan finns en.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av klas
    Tacksam för hjälpen, har nu jag kommit en bit på väden, jag skrev in -console i genvägen för counterstrike och consolen startar upp med spelet. men om man stänger ner den går den inte att få fram igen. När jag startar om spelet nästa gång startar consolen upp igen. Jag testade att skriva "toggleconsole" i console men det stängde också ner den. Hur gör jag för att den ska öppnas igen när man tex trycker på § knappen?

    sen testade jag att skriva på Storsnusaren´s vis, men då fick jag inte fram consolen alls.

    Storsnusaren: Var ska jag skriva in det?? i genvägen för counterstrike eller nån annan stans?
    i din config.cfg
    Steam\SteamApps\din@email.com\counter-strike source\cstrike\cfg
    här i ligger din config...

    editera den med anteckningar

    Jag har gjort så att jag har skapat en userconfig.cfg
    i samma mapp då som config.cfg

    denna kommer ej skrivas över av spelet.. är du nöjd med inställningarna så kan du också göra så att du skrivskyddar din config.cfg (högerklicka på filen)

    kommer inte ihåg hur det är i source gällande userconfig?
    laddar inte spelet din userconfig (om du har någon) så lägger du till detta i din config.cfg
    exec userconfig.cfg

    Jag har consollen på § i source genom att använda
    bind "\" "toggleconsole" i min config
    jag har varken launch options eller genvägar


    l
    VU+

  10. #10
    man tackar så mycket!!!

    börjar få kläm på detta nu
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Liknande ämnen

  1. Problem med Counter strike :(
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 10:57
  2. lce22 source?
    Av peon99 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 21:33
  3. BC source
    Av ego i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-23, 21:07
  4. source code LCE
    Av ch2001 i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 00:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss