Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 45

Ämne: Svårare att smita ifrån licens nu?

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Har man kabel-tv så betalar man via sitt kabel-bolag, samma sak med satelit.
    Man betalar inte sin TV-licens på det sättet om det är det du menar....
    Tv-licens har eg inget eller väldigt lite iaf, med kanaler å göra. Det är allt runt det, som t.ex produktioner m.m. Å vem skulle inte bli glad, om man slapp Tv3, å deras skit när det gäller sportproducerande. För ingen kan väl förneka att det är jäkligt skönt att slippa bli avbruten av en massa reklam, i t.ex en hockeymatch.

    mvh humlan.
    Haha, jag måste få opponera mig mot detta, jag ser mycket hellre sport på tv3 än på svt. Må så vara att de har reklamavbrott i periodpaus samt mitt i perioderna då det är såkallade powebreaks. Man missar iallafall inte någonting av själva matchen. SVT å andra sidan kan bryta mitt i perioder utan att det ens är ett spelavbrott för "Regionala nyheter" och säga att sändningen fortsätter i den andra kanalen, dock fortsätter den inte alltid direkt utan man hinner missa 5 minuters spel. Vill minnas Sweden hockey games för ett år sen då man missade två mål under ett sådant avbrott.

  2. #32
    Undantag finns alltid, men inte vill jag t.ex ha SM, EM VM å OS i betalkanalerna. Där slår SVT allt med hästlängder.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    måste hålla med schlang... hellre korta reklamavbrott än byta kanal var 5e minut... och ofta har dom små pauser i matcherna för att kanaler ska kunna ha ett litet avbrott... åtminstone i många utländska sändningar...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #34
    Vet inte vad som är värst?

    jobbiga reklamer

    eller

    matchen sponsras av:
    Volvo............................................. .....( "logga" )
    Vasa knäckebröd (visar ny logo/logga eller va de nu heter i evigheter)
    o.s.v, o.s.v

    tv3 har jag iaf valfriheten att välja om jag vill betala för lr inte..
    VU+

  5. #35
    10. Anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB

    Vid försäljning av tv-apparater och videobandspelare har vi anmälningsplikt till
    Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi måste uppge inom 30 dagar efter
    genomförd försäljning sådan information som krävs för att kunna fastställa
    avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens).
    Informationen vi skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen.
    Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter.
    Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §. Till toppen ]

    Från netonnet :roll:

    Anmälningplikten är lite jobbig om man vill köpa ny tv men inte vill betala licens &
    det skulle inte förvåna mig om den har fler apparater inkluderade i framtiden..
    Försäljare betvingas till att bli en statens mini säpo :shock:
    ___________________________
    We do not see things as they are,
    we see things as we are!!

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    radiotjänst vill ju att man ska betala licens för mobiltelefoner om man kan ta emot tv i den
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av corestel
    10. Anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB

    Vid försäljning av tv-apparater och videobandspelare har vi anmälningsplikt till
    Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi måste uppge inom 30 dagar efter
    genomförd försäljning sådan information som krävs för att kunna fastställa
    avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens).
    Informationen vi skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen.
    Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter.
    Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §. Till toppen ]

    Från netonnet :roll:

    Anmälningplikten är lite jobbig om man vill köpa ny tv men inte vill betala licens &
    det skulle inte förvåna mig om den har fler apparater inkluderade i framtiden..
    Försäljare betvingas till att bli en statens mini säpo :shock:
    Det är ju bara när man måste uppge namn och adress. Vid tex ett tecknande av en försäkring på TV'n. Hur ska dom annars få reda på namn och adress?

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av "Mozer
    Det är ju bara när man måste uppge namn och adress. Vid tex ett tecknande av en försäkring på TV'n. Hur ska dom annars få reda på namn och adress?
    Rimligtvis så ska försäljaren ta dessa uppgifter av köparen när de säljer en tv...sedan om de alltid gör det är väl en annan sak.

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Citat Ursprungligen postat av corestel
    10. Anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB

    Vid försäljning av tv-apparater och videobandspelare har vi anmälningsplikt till
    Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi måste uppge inom 30 dagar efter
    genomförd försäljning sådan information som krävs för att kunna fastställa
    avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens).
    Informationen vi skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen.
    Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter.
    Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §. Till toppen ]

    Från netonnet :roll:

    Anmälningplikten är lite jobbig om man vill köpa ny tv men inte vill betala licens &
    det skulle inte förvåna mig om den har fler apparater inkluderade i framtiden..
    Försäljare betvingas till att bli en statens mini säpo :shock:
    Det är ju bara när man måste uppge namn och adress. Vid tex ett tecknande av en försäkring på TV'n. Hur ska dom annars få reda på namn och adress?
    Om man inte bryr sig om garantin på vad du köper så går det säkert men jag tror inte
    att en handlare vill få böter och du inte vill va utan garantin om TV'n kostat ca 10.000kr
    och den pajar efter en vecka. Men jag är inte helt säker på det?
    ___________________________
    We do not see things as they are,
    we see things as we are!!

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Citat Ursprungligen postat av Mozer
    Det är ju bara när man måste uppge namn och adress. Vid tex ett tecknande av en försäkring på TV'n. Hur ska dom annars få reda på namn och adress?
    Rimligtvis så ska försäljaren ta dessa uppgifter av köparen när de säljer en tv...sedan om de alltid gör det är väl en annan sak.
    Så du menar att handlare har en laglig rätt att ta min personuppgifter när man köper en TV?
    Om man skriver under en försäkring, på prylen man köper, förstår jag ju att man måste lämna personuppgifter. Men annars?

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 07:20
  3. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  4. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00
  5. TV licens
    Av jamhan053 i forum TV
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 19:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss