Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: DM500-T

  1. #11
    Jepp!! Jag håller med dig, Humlan.

    Det är lika klockrent som att en del vill ha skinka eller lutfisk på julbordet.

    Ät det du vill å håll käften sen. :wink:

    El L :lol: kk :lol:

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om man nu ändå ska grotta ned sig fullständigt så är Linux bättre på den sidan. Jag åsyftar då serversidan !! Det är inte för inte som de flesta datorhallar består av linux / Unix-maskiner. Det kan räknas på ena handens lillfinger hur många fönstermaskiner som finns där.

    DOCK kan jag till viss del hålla med om att fönster på skrivbordet kan vara "enklare" för en oinvigd, dock aldrig bättre.

    Väldigt många frågor här på forumet rör ex. nätverk & är det näverksproblem i Linux, nej aldrig utan de problem finns "bara" i Bills värld.

    Jag supoortar oxå båda världarna och ser var problemen finns. Anser mig ha rejält på fötterna för att kunna argumentera. Annars skulle jag inte hacka på fönster-produkter.

    Ett bra exempel är en webbserver.

    I Bills värld tar det c:a en dag att få igång en fungerande server med IIS & SQL-server, till en prislapp av 50-500 tusen kronor i licenserberoende på antal sessioner. Dessutom KRÄVER den 2-4 timmars pyssel /vecka.

    I en likadan miljö fast Linux så tar det 16-20 timmar att få igång miljön för en prislapp av 0:- i licenser. Men då krävs det bara 1-2 timmars pyssel varje kvartal. Då använder man Apache, MySQL samt JDK eller PHP.

    Detta är fakta & inget snack av "småpojkar".

    Suck
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    matkoh,

    jag förstår inte din totalt onödiga kommentar!!!
    Frågan som jag ställde var om man kunde använda serieporten på dreamboxen för att ansluta ett season interface? Sedan svarade jag själv att i värsta fall (dvs om det inte går att använda dreamboxen för ändamålet) så får jag köra en pc med lincardemu.
    Jag har inte nämnt ett ord om windows eller linux (förutom möjligen att jag tänkte köra lincardemu)!!! Tanken var att slippa ha en pc i anslutning till tv:n.

    /phl

  4. #14
    Men matkoh, varför hacka? Åsikter, tycke å smak, har ju en grund, å på den grunden bygger alla sin uppfattning. Den grunden kommer från den personliga erfarenheten, som i sin tur visas här i uttryck av älska eller hata Windows/Linux. Å längre än så lär det aldrig heller gå att komma, åtminstone inte så länge båda lägren, inte inser att dom är beroende av varandera. För det är ett 100% faktum, även om ingen just nu vågar erkänna det.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    @Humlan. Jepp DÄR kan jag hålla med !! Utan Fönster hade jag & många andra datatekniker varit arbetslösa

    Så nu lägger vi ner !!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nu låser jag tråden... Även om ni har rett upp allt så är det VÄLIGT off topic...

    Sen vill jag tillägga en sak av egen erfarenhet också... Folk som skryter om att dom är så jävla bra på Linux kan typ ingenting... Dom kör Mandrake av 1 anleding, och det är att den i princip installerar sig själv... Och sen har dom lyckats installera XMMS eller kanske aMSN, vilket också nästan gör sig själv... Så sluta gnäll om vilket som är bäst... Hur ni än vrider och vänder på det så slutar det på samma ställe som ni började på så...

    EOF!!!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Dm500+
    Av skepparn i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:02
  2. DM500-T
    Av scorpio66 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 11:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss