Hmmm.
Om man nu ändå ska grotta ned sig fullständigt så är Linux bättre på den sidan. Jag åsyftar då serversidan !! Det är inte för inte som de flesta datorhallar består av linux / Unix-maskiner. Det kan räknas på ena handens lillfinger hur många fönstermaskiner som finns där.
DOCK kan jag till viss del hålla med om att fönster på skrivbordet kan vara "enklare" för en oinvigd, dock aldrig bättre.
Väldigt många frågor här på forumet rör ex. nätverk & är det näverksproblem i Linux, nej aldrig utan de problem finns "bara" i Bills värld.
Jag supoortar oxå båda världarna och ser var problemen finns. Anser mig ha rejält på fötterna för att kunna argumentera. Annars skulle jag inte hacka på fönster-produkter.
Ett bra exempel är en webbserver.
I Bills värld tar det c:a en dag att få igång en fungerande server med IIS & SQL-server, till en prislapp av 50-500 tusen kronor i licenserberoende på antal sessioner. Dessutom KRÄVER den 2-4 timmars pyssel /vecka.
I en likadan miljö fast Linux så tar det 16-20 timmar att få igång miljön för en prislapp av 0:- i licenser. Men då krävs det bara 1-2 timmars pyssel varje kvartal. Då använder man Apache, MySQL samt JDK eller PHP.
Detta är fakta & inget snack av "småpojkar".
Suck

Svara med citat