Jag kör nu senaste (?) Leatherface-imagen på en DM500-C (med extern HD) och har följande frågor:

När jag väljer direktinspelning mha de två "piltangerna länst ner på fjärren" (ej timerinspelning) kan jag välja hur lång tid inspelningen ska pågå (alternativt vilken tid den ska avbrytas). Då kan jag välja avstängning eller viloläge efter inspelningen. Vad är skillnaden (har sett begrepp som standby och deep standby men inte fått någon förklaring av dem)?

I mitt fall verkar boxen boot:a om när den gör en avstängning och i viloläge stängs bilden av och den röda lysdioden tänds (så viloläget verkar OK).

För att krångla till det ännu mer har jag sett att ett annat läge fås om man väljer avstängning via menyn (där man även har möjlighet att boota om burken). Väljer jag detta så slocknar bilden, men både grön och röd lysdiod tänds. Varför skiljer detta sig från läget som man hamnar i om man trycker på "power-knappen" på fjärren?

Även om bilden blir svart, så fortsätter textremsan att visas och då känns det ju inte som något riktigt viloläge. Ska det vara så (med en viss västerbottensdialekt )?

När jag manuellt ställer in en timerprogrammering och ändrar stopptiden, så flyttas starttiden fram någon minut. Vad kan detta bero på (jag har inte ändrat de där offset-tiderna som man ställer in i inställningar, utan de står på 0)?

Vad är det som backup:as via det meny-alternativet? Det vore bra om att som finns i /var hamnar i backupen, men det kanske blir för mycket? Vad är det för format på backup-filen?

Har tidigare läst om problem med COMHEMs EPG. Har man inte lyckats fixa det än (jag får bara två program per kanal)?