Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 36

Ämne: Ingen Bild

Eller använd Gemini så finns en camd3 configurator i Gemini Manager 3.0
    Har aldrig kört camd3, då det aldrig funnits nån anledning till det...

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Hmmm Tyvärr så e Tyskan inte mitt favoritspråk direkt.. ;-)

Anledningen till att jag kör med Camd3 e att efter ca 50 försök med newcamden så fick jag fortfarande ingen bild på min box. In med camd3 och se... där var bild direkt..

Får se om jag hittar Gemini Manager och om jag blir klokare på det..

Tack igen

Citat Ursprungligen postat av guffe
    Hmmm Tyvärr så e Tyskan inte mitt favoritspråk direkt.. ;-)

Anledningen till att jag kör med Camd3 e att efter ca 50 försök med newcamden så fick jag fortfarande ingen bild på min box. In med camd3 och se... där var bild direkt..

Får se om jag hittar Gemini Manager och om jag blir klokare på det..

Tack igen
    Kollade Du i Telnet att verkligen Newcamd å Cardserver verkligen va igång. Jag tvivlar på det, då det aldrig brukar va några problem med Newcamd..

mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Så.... Ny färsk Gemini 2.20 och Newcamd 6.03 med Cardserver inlagd....

Min Cardserv.cfg

DESKEY = 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    SERVER_NAME = cardserv
    DEBUG_PORT = 14000
    ENTITLEMENT_PORT = 14001
    ADMIN_PORT = 14002
    ADMIN_PASSWORD = secret 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    USER = local local lan 127.0.0.1 12000
    USER = nisse nisse
    DEBUG_INIT = no
    DEBUG_NET = no
    DEBUG_ECM = no
    DEBUG_EMM = no

och min newcamd.conf

DEMUX_API = 2
    BOX_TYPE = DM500
    CONTROL_WORD_DEVICE = CA
    CA_API = 3
    GTX_OUTPUT_MODE = 16
    PMT_UPDATE_WATCH = yes
    EMU = yes
    PREFER_EMU = no
    DISABLE_CAM = yes
    CAM_CASYS = 17
    AU = yes
    OSD_WEB_LOGIN = root:dreambox
    SHOW_ALL_CA_SYSTEMS = no
    OSD = enigma
    CA_INFO_FILE = /tmp/cainfo.txt
    DEBUG_ECM = yes
    DEBUG_EMM = yes
    DEBUG_CWS = yes
    DEBUG_CAM = yes
    DEBUG_CAM_HEX = no
    SHOW_CW = no
    SHOW_PAT = no
    SHOW_PMT = no
    SHOW_ECM = no
    SHOW_CAT = no
    SHOW_EMM = no
    EMM_REPORT_WRONG_SIG = no
    OSD_WAIT_TIME = 1000
    DEFAULT_CW_DELAY = 500
    RELOAD_CONFIG_ON_ZAP = yes
    RELOAD_KEYLIST_ON_ZAP = yes
    CWS = 127.0.0.1 10000 lokal lokal 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv
    CWS = 192.168.0.1 10000 bruker1 passord1 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv
    CWS_CONNECT_TIMEOUT = 20
    CWS_INCOMING_PORT = 12000
    CWS_DEBUG_PORT = 12001
    ADMIN_PASSWORD = secret 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Men jag får forftarande ingen bild på den boxen..

När jag skriver ps aux i telnet så verkar bara newcamd 6.03 vara igång. Inte nån card serv.

Letade efter Geminim Manager men den ska bara stödja upp till 2.10 och nya versionen av GM heter Dreambox Manager och stödjer inte den heller 2.20.. :-)

Att det ska vara såååå komplicerat.

Såå... Då var cardserver igång... Fick ändra och lägga cardserv.cfg i en egen katalog /var/tuxbox/config/newcamd... Så nu snurrar cardservern iaf.... men jag kan fortfarande inte få bild på boxen..

Tips??

Såå... Då var cardserver igång... Fick ändra och lägga cardserv.cfg i en egen katalog /var/tuxbox/config/newcamd... Så nu snurrar cardservern iaf.... men jag kan fortfarande inte få bild på boxen..

Tips??
    Testa med "Spider Info Tool" vad Du får för info från den. Den finns i "Filarkivet". De portar som ska skrivas in, är de som finns i Newcamd conf/cfg filerna.

mvh humlan.

Arghh!!!!
    Efter många om o men så fick jag tag i versionen med installerpaket så jag slapp leta en massa filer som inte följde med i den versionen som finns i arkivet. Hittas här... http://www.funburner.fredes.net/Spid...0installer.zip

När jag väl installerat så får jag upp meddelandet " GpiPort is missing in your settings.ini Go to setup and edit!"
    Och i setup hittar jag inget sånt alls! Har fyllt i resten av infon, ( läst in från boxen) men sen kommer roliga felmeddelanden. Error 1-9, Runtimeerror osv..... skit kul!!

Fler tips??

Jag måste väl kunna få bild på orginalkortet med newcamd 6.03 eller?? I Serverboxen då alltså.

Arghh!!!!
    Efter många om o men så fick jag tag i versionen med installerpaket så jag slapp leta en massa filer som inte följde med i den versionen som finns i arkivet. Hittas här... http://www.funburner.fredes.net/Spid...0installer.zip

När jag väl installerat så får jag upp meddelandet " GpiPort is missing in your settings.ini Go to setup and edit!"
    Och i setup hittar jag inget sånt alls! Har fyllt i resten av infon, ( läst in från boxen) men sen kommer roliga felmeddelanden. Error 1-9, Runtimeerror osv..... skit kul!!

Fler tips??

Jag måste väl kunna få bild på orginalkortet med newcamd 6.03 eller?? I Serverboxen då alltså.

För cardserv:
    DEBUG_PORT = 14000
    ENTITLEMENT_PORT = 14001
    ADMIN_PORT = 14002

För Newcamd:
    CWS_INCOMING_PORT = 12000
    CWS_DEBUG_PORT = 12001

mvh humlan.

Arghh!!!!

Fler tips??

Du ska få bild oavsett V av newcamd...

mvh humlan.

Citat Ursprungligen postat av humlan57
    Fullversioner av EMU:s hittar Du här: http://www.dreamboxworld.com/dbw/emu_dream.htm Så det är bara å ladda ner å kolla.

mvh humlan.
    Som jag förstår det är Camd3 bara lämplig om man enbart kör Dreambox (har laddat ner den från länken).

Liknande ämnen

1. Ingen bild
    Av viri8247 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:01
  2. [LÖST] Får ingen bild
    Av hubert i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 19:45
  3. Ingen Bild
    Av PIRATKING i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 18:10
  4. får ingen bild
    Av klas i forum Boxer
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 19:55
  5. Ingen bild på PPV...
    Av Crabbe73se i forum Com Hem
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 15:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss